مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی آمپلی فایر چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-06-01 1099
دوست داشتن

آمپلی فایرها یک سیستم جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند! از آنجا که زندگی ما وابسته به موسیقی است! بنابراین آمپلی فایر هم جزو مهم از زندگی ما محسوب می شود. آمپلی فایرها در حقیقت یک سیستم تقویت و پخش صدا به شمار می روند. به کمک این ابزار می توان به پخش آهنگ با شدت صوت و کیفیت دلخواه پرداخت.

 


تعریف کلی آمپلی فایر


 آمپلی فایر در علم برق و الکترونیک به دستگاهی جهت تقویت سیگنال گفته می شود. به کمک آمپلی فایر می توان یک سیگنال ضعیف را به سیگنال قوی تر و قابل پردازش تبدیل نمود. آمپلی فایرها را می توان در دوسته کلی صوتی و غیر صوتی مشاهده کرد. در نوع غیر صوتی، خروجی ضعیف یک سنسور یا میکروکنترلر تقویت شده و سپس مورد پردازش قرار می گیرد.

 

در کنار این، به سراغ آمپلی فایرهای صوتی می رویم. این آمپلی فایرها وظیفه تقویت صدای ورودی را بر عهده دارند؛ به طوریکه این دستگاه ها صدای ضعیف یک سیستم پخش را دریافت کرده و آن را تا چندین برابر در خروجی به صورت تقویت شده، پخش می کنند.

یک آمپلی فایر دارای ولوم، سوکت ورودی تغذیه، سوکت ورودی صدا و فیش های خروجی صدا است. با اعمال ورودی صوتی به آمپلی فایر، می توان خروجی را بسیار تقویت شده تر نسبت به ورودی، مشاهده کرد. آمپلی فایر ها در کلاس ها و انواع مختلف ساخته می شوند. مهم ترین ویژگی یک آمپلی فایر توان خروجی، وجود باس، مونو و استریو بودن و کلاس کاری آن است.

 


مشخصات فنی یک آمپلی فایر


 یک آمپلی فایر دارای مشخصات کلی مهمی است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. در حقیقت زمانیکه قصد خرید آمپلی فایر دارید، باید بدانید برای چه مصرفی قصد استفاده وجود دارد. یک امپلی فایر دارای مشخصات مهم زیر است.

1-توان 2-مونو/استریو بودن 3-کلاس کاری

توان یک آمپلی فایر به میزان تقویت کنندگی آن بر می گردد. به عبارت دیگر، اگر یک آمپلی فایر دارای توان5 وات باشد، حداکثر در خروجی می تواند صدا را تا این میزان تقویت کند. همچنین به این آمپلی فایر می توان یک بلندگو  5 واتی متصل نمود. به عنوان مثال ماژول آمپلی فایر PAM8406 که با کلیک بر روی این لینک قابل بررسی است، می تواند تا 5 وات را در خروجی تقویت و پخش نماید.

 

در کنار توان آمپلی فایر، پارامتر خروجی استریو/مونو هم بسیار در انتخاب تاثیر گذار است. در صورتیکه نیاز به خروجی با کیفیت بالا داشته باشید، باید آمپلی فایر استریو را انتخاب کنید. یک آمپلی فایر استریو در دو کانال خروجی چپ و راست (L/R) می تواند صدا را تفکیک کند. به عنوان مثال با کلیک بر روی این لینک می توانید یک آمپلی فایر 15 وات استریو را مشاهده کنید. این آمپلی فایر صدا را به صورت تفکیک شده بر روی دو کانال قرار داده و پخش می کند.

 

پارامتر بعدی در انتخاب آمپلی فایر، کلاس کاری آن است. آمپلی فایرها در کلاس های A، B، AB و D ساخته می شوند. هر کلاس آمپلی فایر دارای نوع خاص پیاده سازی برای پخش صداست. در حال حاضر با کیفیت ترین کلاس کاری پخش صدا، کلاس D است. به عنوان مثال آمپلی فایر TPA3116D2 یک آمپلی فایر فوق العاده قدرتمند در کلاس D با صدای استریو و توان 100 وات است. برای بررسی این آمپلی فایر، روی این لینک کلیک کنید.

 


آمپلی فایرهای باس و بلوتوثی


 در کنار ماژول های آمپلی فایر، ماژول های باس و بلوتوث بسیار کاربردی هستند. ماژول های آمپلی فایر باس، دارای یک خروجی اضافه تر نسبت به ماژول های معمولی هستند. این خروجی مربوط به صدای باس شده که در حقیقت یک صدای تقویت شده تر نسبت به بلندگوهای دیگر دارد.  این خروجی صدای ضرب و کوبش را تامین می کند. در حقیقت در این سیستم ضرب از یک بلندگو و صداهای آرام از بلندگوهای دیگر پخش می شود. به عنوان مثال TPA3116D2 در ورژن دیگر، دارای سه ولوم برای تنظیم دو کانال استریو  و یک ولوم دیگر باری کنترل باس است. این ماژول با کلیک بر روی این لینک قابل بررسی است.

 

در طرف دیگر، آمپلی فایرهای بلوتوثی را داریم. آمپلی فایرهای بلوتوثی یکی از مهم ترین ابزارها در روزمره ما به شمار می رود. ضبط های بلوتوثی امروزه بسیار رواج یافته و مورد استفاده قرار می گیرد. در طرف دیگر، سیستم های پخش خودرو هم از این فناوری استفاده می کنند. به عنوان مثال ماژول بلوتوث A150 دارای سوکت باتری جهت پیاده سازی سیستم پخش بلوتوثی، به صورت پرتابل است. این ماژول با کلیک بر روی این لینک قابل تهیه است.

  


آموزش مرتبط با بلوتوث


   لینک آموزش تبدیل پخش قدیمی به بلوتوث

 


نحوه تهییه ماژول های بلوتوث


   لینک خرید انواع ماژول های بلوتوث، کلیک کنید

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32243207

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم