مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی مایکسدوینو چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-05-05 1349
دوست داشتن

هوش مصنوعی! واژه ای که چندین سال است با آن رو به رو هستیم. پردازش تصویر، پردازش صوت دو مفهوم اصلی از زیر شاخه هوش مصنوعی به شمار می روند.  به کمک پردازش صوت، می توان فرامین صوتی کاربر را اجرا کرد. در کنار این، پردازش تصویر در پلاک خوانی، تشخیص چهره و.... کاربرد بسیاری دارد. برای پردازش تصویر و پردازش صوت، بردهای الکترونیکی بسیاری توسعه یافته اند. یکی از این بردها، برد قدرتمند Maixduino  است. این برد می تواند صداها را دریافت و تحلیل کند. همچنین به لطف وجود دوربین روی برد، پردازش تصویر میسر شده است.

 


معرفی برد مایکسدوینو


 برد مایکسدوینو از شرکت SIPEED، یک ابر غول! است. این برد دارای یک پردازنده فوق العاده قدرتمند بوده که توانایی یادگیری ماشین را نیز در خود جای داده است. پردازنده اصلی برد مایکسدونیو، پردازنده قدرتمند  K210 نام دارد. این پردازنده دارای دو هسته 64 بیتی با فرکانس 400 الی 600 مگاهرتز است. در کنار این، پردازنده K210 دارای واحد FPU برای محاسبات اعشاری است.

 

در طرف دیگر، این برد از تراشه ESP32 بهره می برد. به کمک این تراشه می توانید برد را به اینترنت متصل کنید!! تصور کنید چه پروژه هایی که می توان با این برد اجرا کرد!! ترکیب بی نظیری از هوش مصنوعی و اینترنت را می توان در برد Maixduino مشاهده کرد. این برد آنقدر توانمند است که شکوه و عظمت AIOT را می توان در آن دید!

 

مفهوم AIOT، مفهومی جدید در زمینه اینترنت اشیاست. این مفهوم ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را فراهم می سازد. اجازه دهید این موضوع را با مثال جلو ببریم.  با کلیک بر روی این لینک، می توانید یک پروژه را مشاهده کنید. در این پروژه با فرمان صوتی به برد Maixduino، می توانیم وسایل برقی را از راه دور و بدون هیچ محدودیت فاصله ای کنترل کنیم!!! این قدرت برد مایکسدوینو را می رساند. یک برد که اجرای پروژه های هوش مصنوعی را به سادگی و در کمترین زمان ممکن، ممکن می سازد.

 


مشخصات و امکانات برد Maixduino


برد Maixduino، یک برد با طراحی ظاهری همانند آردوینو است. زمانیکه که این برد را نگاه می کنید، متوجه شباهت ظاهری آن با آردوینو UNO می شوید. طراحی این برد به گونه ای است که شیلدهای آردوینو می توانند به سادگی روی این برد سوار شوند. در کنار این، برد مایکسدوینو دارای USB TYPE C جهت تغذیه و پروگرام است. همچنین بر روی این برد جک آداپتور جهت تغذیه 6 الی 12 ولت از طریق آداپتور، تعبیه شده است.

 

برد مایکسدوینو دارای میکروفن تعبیه شده روی خود است. بدین ترتیب جهت پردازش صوت، از این میکروفن استفاده می کند. در کنار این، برد Maixuino دارای سوکت دوربین و سوکت نمایشگر است. به کمک دوربین تصاویر جهت پردازش دریافت می شود.

 

در کنار این، برد مایسکدوینو دارای سوکت کارت SD است. در مدل ها و برنامه های پیشرفته تر، زمانیکه الگوها جهت پردازش صوت یا تصویر زیاد شوند، از این حافظه می توان استفاده نمود.

 


کاربردهای برد Maixduino


 در روند پیش رو، سیستم های هوش مصنوعی پردازش خود را از سرورها به دستگاه های لبه انتقال می دهند. منظور از دستگاه های لبه، سخت افزارها هستند. بدین ترتیب، دیوایس های سخت افزاری باید از توان پردازشی بالایی برخوردار باشند. برد مایسکدوینو در بسیاری از پروژه ها می تواند قابل استفاده باشد. برد مایسکدوینو در سیستم های پلاک خوان، دستیارهای صوتی، سیستم های حضور و غیاب، سیستم های امنیتی قفل و.... قابل استفاده است. به کمک این برد می توان پروژه های بسیاری را در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، اجرا نمود.

 


پروژه های اجرا شده با مایکسدوینو


همانطور که گفته شد، برد مایکسدوینو بردی قدرتمند در زمینه پردازش صوت و تصویر است. در سایت دیجی اسپارک، مرجع تخصصی برنامه نویسی سخت افزار به زبان فارسی، پروژه های مختلفی با این برد اجرا شده است. یکی از پروژه های جذاب، فرمان صوتی و ارسال پیامک است. در این پروژه، ما یک فرمان صوتی برای برد Maixduino اجرا می کنیم. سپس معادل متنی فرمان صوتی، به شماره از پیش تعریف شده پیامک می گردد! برای مشاهده این پروژه، روی این لینک کلیک کنید.

 

در ادامه، پروژه دیگری را با این برد اجرا کردیم. این پروژه یک MP3 با قابلیت دریافت فرمان صوتی جهت پخش را اجرا می کند. در این پروژه از ماژول MP3 PLAYER با مدل DF PLAYER استفاده کردیم. به کمک این پروژه، با ارسال فرمان صوتی به برد مایسکدوینو، آهنگی که در کارت SD ذخیره شده، پخش خواهد شد. برای مطالعه این آموزش، می توانید روی این لینک کلیک کنید.

 


برنامه نویسی برد مایسکدوینو


 برنامه نویسی برد مایسکدوینو به دو شیوه صورت می گیرد. یک شیوه استفاده از دستورات آردوینو و شیوه دیگر استفاده از پایتون است. برای هر دو این موارد، پلتفرم و SDK(کیت توسعه نرم افزاری) وجود دارد. در حالت آردوینو، شما می توانید عینا با همان دستورات آردوینو، برد را برنامه نویسی و پروگرام کنید. از این رو برنامه نویسی در پلتفرم آردوینو و محیط نرم افزاری آن صورت می گیرد. در کنار این، محیط Maixpi نیز جهت برنامه نویسی این برد به زبان پایتون، توسعه یافته است.

 


آموزش های مرتبط


 لینک آموزش های راه اندازی و کار برد مایسکدوینو، کلیک کنید

 


نحوه تهییه برد مایسکدوینو


لینک خرید برد مایسکدوینو، کلیک کنید

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم