مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی آردوینو NANO 33 IOT چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-02-03 1640
دوست داشتن

برد آردوینو نانو ۳۳ یک خانواده ی جدید در نسل بردهای آردوینو است که هر کدام NANO EVERY, NNAO 33 BLE, NANO 33 BLE SENSE با چندین قابلیت مجزا از یکدیگر در سال ۲۰۱۹ لانچ شده است. آردوینو نانو ۳۳ برای ساخت و طراحی و استفاده در پروژه های اینترنت اشیا IOT و اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ارسال دیتا از طریق شبکه ی وای فای، ارسال دیتا از طریق بلوتوث و دستگاه های موبایل می‌توانید از نانو ۳۳ استفاده کنید.

  


معرفی Arduino NANO 33 IOT


برد آردوینو NANO 33 IOT با نامش مشخص کننده ی یکی از بارزترین ویژگی های برد است. برای ورود به دنیای اینترنت اشیا و استفاده از دیوایس های مبتنی برای وای فای و بلوتوث آغاز ارتباط است. مدیریت محل کار و منزل توسط سنسورها و برد نانو ۳۳ ارتباط با دنیای اینترنت اشیا به مراتب آسان تر شده است. تراشه ی اصلی میکروکنترلر استفاده شده در ساخت آردوینو  SAMD21G و ۳۲ بیتی است. از شاخص ترین ویژگی برد استفاده از تراشه UBLOX NINA W102 است که ارتباط وای فای WIFI و بلوتوث BLUETOOTH را فراهم می‌کند. توسط وای فای پروژه هایی مانند اسکن اکسس پوینت های محیط اطراف، ساخت یک وب سرور برای مدیریت سنسورها و توسط بلوتوث ساخت یک سرویس برای کنترل ورودی و خروجی ها از طریق اپلیکیشن و موبایل است. برد آردونیو نانو 33 از یک سنسور داخلی تشکیل شده است که سنسور IMU LSM6DS3 است. این سنسور قابلیت اندازه گیری پارامترهای شتاب سنج و ژایروسکوپ را دارد. مهمترین ویژگی برد آردوینو مدل NANO 33 IOT برخورداری از پروتکل ارتباطی وای فای و بلوتوث است که با استفاده از تراشه کریپتو دیتاها امن و خصوصی در بستر وب ارسال می‌شوند.

 

 


کاربرد Arduino NANO 33 IOT


از این برد میتوان برای ارسال دیتاها بدون نیاز به هیچ برد دیگری در شبکه وای فای WIFI و بلوتوث استفاده کرد. سنسور داخلی امبدد IMU LSM6DS3 برای اندازه گیری شتاب سنج و ژایروسکوپ استفاده می‌شود. از دیگر قابلیت هایی که در دنیای آردونیو در این برد به چشم میخورد، ارتباط با ARDUINO IOT CLOAD است. توسط این سرور میتوانید پروژه ها در بستر پلتفرم پیاده سازی کرده و امنیت داده ها را توسط تراشه ATECC608A crypto فراهم کنید. همانند دیگر بردهای آردوینو میتوانید چندین سنسور را به برد متصل کرده و به صورت REAL TIME دیتا را در یک محیط کاربری ساده اجرا کنید.

     

 


زبان ها برنامه نویسی NANO 33 IOT


جهت برنامه نویسی برد آردوینو NANO 33 IOT از نرم افزار آردوینو ARDUINO IDE استفاده می‌کنیم. این نرم افزار از زبان برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس استفاده می‌کند که برای برنامه نویسی برد NANO 33 IOT هم از زبان سی پلاس پلاس C++ استفاده خواهیم کرد.

  


تراشه Cortex-M0 32-bit SAMD21


تراشه به کار رفته در ساخت آردوینو نانو Cortex-M0 SAMD21 است که تراشه ی بسیار قدرتمند، کم مصرف با حافظه CPU فلش ۲۵۶ کیلوبایت است. تراشه SAMD21 کم مصرف، ۳۲ بیتی، پردازنده ی آرم CORTEX M0+ با آنالوگ و PWM است. تراشه دارای کلاک ورودی و خروجی با فرکانس ۴۸ مگاهرتز است. دارای ۱۶ اینتراپت خارجی است. پروتکل ارتباطی تراشه UART,I2C,SPI LIN SLAVE,USART,SMBUS,PMBUS است. از قابلیت واچ داگ تایمر WDT بهره میبرد.

  •  میکروکنترلر SAMD21G 32bit
  • فرکانس کاری ۴۸MHz
  • دارای اتصال USB داخلی
  • پشتیبانی از SERCOM برای چندین پورت سریال
  • دارای RTC دخلی

  


تراشه u-blox NINA-W102


تراشه u-blox با کد NINA-W102 ارتباط وای فای و بلوتوث را برای اتصال به سایر دستگاه ها فراهم می‌کند. تراشه NINA-W10 یک MCU 32 بیتی بسیار قدرتمند با وای فای است. ورژن وای فای ۸۰۲٫۱۱B/G/N در فرکانس ۲٫۴ GHz در باند ISM است و از بلوتوث ورژن ۴٫۲ پشتیبانی می‌کند. تراشه NINA-W10 از ام سی یو وایرلس، فلش مموری، کریستال تشکیل شده است و در شبکه های صنعتی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد. این تراشه قابلیت اتصال به لپتاپ، تلفن های همراه و دیوایس های مشابه را دارد. برای اتوماسیون ساختمان ها از این تراشه میتوانید استفاده کنید. همچنین از گیت وی وایرلس و لن در ساختار تراشه استفاده شده است.

  •  طراحی شده بر پایه ESP32
  • پشتیبانی از بلوتوث و BLE4.2
  • دارای آنتن داخلی ۲٫۴GHz

 

  


تراشه ATECC608A crypto


ATECC608A از خانواده میکروچیپ با احراز هویت رمزنگاری شده است که با نام دقیق Microchip CryptoAuthentication شناخته می‌شود. از این میکروچیپ برای تامین امنیت سخت افزاری و نرم افزاری با دقت و امنیت بالا استفاده می‌شود. از ویژگی های ATECC608A انعطاف پذیری برای کامند ارسال کردن به اپلکیشن ها است تا ارتباط را ساده تر کند از جمله:

  • Network/IoT Node Endpoint Security
  • Secure Boot
  • Small Message Encryption
  • Key Generation for Software Download
  • Ecosystem control and Anti-Counterfeiting

 این کریپتو چیپ از ماهیت TLS به واسطه امنیت در شبکه استفاده می‌کند.به این معنی که جز مبدا و مقصد دیتا هیچ ورودی دیگری از دیتای ارسال شده اطلاع ندارد و پیام‌های انتقال داده‌شده، محتوای درستی دارند و در صورت عدم تایید چنین موردی هشدار میدهد. توسط TLS امکان احراز هویت فراهم است و برای پروژه های اینترنت اشیا کاربرد ویژه ای در بحث امنیت خواهد داشت. تراشه ATECC608A از حافظه EEPROM بهره برده است که قابلیت ذخیره 16 کلید را دارد. برای خواندن و نوشتن دیتا، لاگ مصرفی و تنظیمات امنیتی از این حافظه استفاده می‌شود. برای ارتباط با این تراشه از پروتکل ارتباطی I2C با سرعت 1 Mb/s استفاده می‌شود. همچنین از SWI یا همان  SingleWire Interface پشتیبانی می‌کند.

   

 


سنسور داخلی LSM6DS3


سنسور LSM6D3 شتاب سنج و ژایروسکوپ با عملکرد سه بعدی است که به دلیل کم مصرف بودتش در رده سنسورهای کاربردی برای اپلیکیشن ها قرار گرفته است. آی سی به کار برده شده در ساخت سنسور از تکنولوژی CMOS بهره برده و عملکرد فوق العاده ای را به جای میگذارد. کم مصرف بودن این سنسور عددی در حدود 0.9 میلی آمپر در شرایط نرمال و 1.25 میلی آمپر در بالاترین عملکردش است. ولتاژ آنالوگ سنسور در بازه 1.71 تا 3.6 ولت است. این سنسور از پروتکل های ارتباطی SPI, I2C پشتیبانی کرده و دارای سنسور داخلی اندازه گیری دما است. این سنسور در دسته بندی سنسورهای IMUs قرار گرفته است که مخفف عبارت Inertial Measurement Units است. نوع سنسور شتاب سنج 6 محوره 6-axis است که محورهای X,Y,Z را پوشش میدهد.

   

 


تغذیه برد آردوینو ARDUINO NANO 33 IOT


برای برد آردوینو NANO 33 IOT هیچ پاور تغذیه ای در نظر نگرفته شده است. برای آپلود برنامه از یک مبدل MICRO USB در ساخت برد استفاده شده است. برای تغذیه از باتری کتابی 9 ولت و باتری لیتیومی با رسیدن به سطح ولتاژ منطقی برای تامین تغذیه برد آردوینو میتوانید استفاده کنید.  

  


روش خرید آردوینو NANO 33 IOT


اگر در انجام پروژه های آردوینو به سطح مناسبی رسیده اید و توانایی کدنویسی دارید، قدم بعدی برای ارتقا سطح استفاده از بردهای رده بالا با قابلیت های مضاعف است تا به شما فرصت کدنویسی در بستر سرورها و پلتفرم های آنلاین را فراهم کند. برای خرید برد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 خرید برد آردوینو ARDUINO NANO 33 IOT

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم