مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی زبان برنامه نویسی آردوینو چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-03-16 3696
دوست داشتن

وقتی از اوپن سورس بودن مینویسیم، دقیقا به دنبال انتخاب یک کلید واژه ی طلایی برای رساندن منظورمان هستیم تا در یک کلمه آن را تعریف کنیم. اوپن سورس بودن معادل قابل تغییر بودن است! یعنی شما قادر خواهید بود کدهای اورجینال یک نرم افزار را تغییر دهید، آن را توسعه دهید و در نهایت اصلاح کنید. آردوینو یک پلتفرم الکترونیکی اوپن سورس است که بر اساس نرم افزار و سخت افزار طراحی شده و قابل دسترس است. میکروپرسسورها مغز کامپیوتر شناخته می‌شوند که بخش اصلی آن ها CPU برای انجا محاسبات استفاده می‌شود. در هوش مصنوعی، ساخت اتومبیل های خودران از میکروپروسسورها برای پردازش دیتا استفاده می‌شود. اما در مقابل میکروکنترلر ها یک Integerated Chip هستند که قابلیت اجرای تسک های مختلفی را دارند.  تغذیه این چیپ ها به راحتی توسط باتری های لیتیومی برای یک یا چندین ماه و چندین سال قابل تامین است. برد آردوینو هم از این قائده مستثنی نیست.

     


زبان برنامه نویسی آردوینو


زبان برنامه نویسی آردوینو مشتقی از زبان برنامه نویسی C است. زبان برنامه نویسی C برای این میکروکنترلر با کمی تغییرات انتخاب شده تا هر فردی با هر سطح دانشی بدون تجربه قبلی بتواند با آن ارتباط بگیرد. زبان برنامه نویسی آردوینو از چندین کتابخانه توسعه یافته تشکیل شده تا جامعه کاربری فعال آن بتواند به تمامی سورس کدها دسترسی سریع داشته باشد. هر دو زبان C و ++C برای این کامپایلر توسعه یافته تا برنامه نویسان و مهندسان الکترونیک برای ارتباط نرم افزاری و سخت افزاری از ساده ترین روش ممکن استفاده کنند. برای برنامه نویسی در محیط آردوینو از یک Syntax یا همان قواعد نحوی در کدنویسی استفاده می‌کنیم. Syntax سینتکس ها ساختار زبان برنامه نویسی را تعریف می‌کنند. اگر Syntax ها رعایت نشود، کد نوشته شده توسط کامپایلر قابل درک نخواهد بود. کامپایلر آردوینو کدهای نوشته شده را به کد باینری تبدیل می‌کند تا برای کامیپوترهای قابل درک باشد. کامپایلر آردوینو کد نوشته شده را Runtime اجرا می‌کند و با نوشتن Syntax نادرست باعث می‌شود اجرای کدها با تداخل رو به رو خواهد شد. ارور نهایی در صورت رعایت نکردن Syntax Error خواهد بود. زبان برنامه نویسی C حساس به حروف کوچک و بزرگ است و برای هر تابع از یک نام کلاس منحصر به فرد استفاده می‌شود.

     

اگر قبلا فقط یک کد ساده با زبان برنامه نویسی C++ نوشته باشید، با سمیکالن، پرانتز، کروشه آشنایی دارید. در محیط برنامه نویسی آردوینو هم با تمامی این ساختارها سر کار داریم. کار ما بسیار ساده است. توابع و فانکشن های مورد نیاز برای فرمان به ورودی و خروجی ها را یاد میگیریم و سپس با دانش برنامه نویسی ترکیب می‌کنیم.  مهم ترین ویژگی که به نرم افزار آردوینو IDE 2 اضافه شده است، ویژگی autocompletion است که در حین تایپ تابع و کلاس مورد نظر نرم افزار توابع پیشنهادی را برای شما لیست می‌کند و سریع تر از آنچه که فکر می‌کنید، تابع و دستور مورد نظر را انتخاب و به کد اضافه می‌کنید. برای کسانی که تا به حال تجربه ای در کدنویسی نداشته اند، این گزینه بسیار کارآمد خواهد بود.

  


پیشنهاد ما


 

اولین پیشنهاد ما برای شروع برنامه نویسی در محیط آردوینو، کارگاه آنلاین مگاآردوینو است. در این کارگاه اصول و تکنیک های برنامه نویسی به زبان C , C++ در محیط آردوینو آموزش داده می‌شود. در هر جلسه ی آنلاین یک پروژه تعریف می‌شود و افراد بایستی صفر تا صد پروژه را کدنویسی کنند. هر خط از برنامه ی نوشته شده ترکیبی از دانش کدنویسی و دانش الکترونیک خواهد بود. تمامی قواعد نحوی، ساختارها، توابع و فانکشن ها در کارگاه آردوینو آموزش داده می‌شود. جهت اطلاع از آخرین کارگاه آردوینو از طریق پرتال پشتیبانی فروشگاه با ما در ارتباط باشید.

لینک ورود به پرتال پشتیبانی دانشجوکیت

 

 

دومین پیشنهاد ما استفاده از کتاب های مرجع یادگیری زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس است تا یک درک کلی به ساختارها برسید و سپس شروع به کدنویسی و اجرای پروژه در این پلتفرم کنید. از جمله کتاب آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس مهندس جعفر نژاد قمی که کتاب سالیان بسیار زیدی مرجع دانشجویان بوده است.

 

سومین پیشنهاد ما استفاده از آموزش های آنلاین است که در حال حاضر در سایت دیجی اسپارک Digispark به روز منتشر می‌شود و بدون محدودیت زمانی و مکانی میتوانید به جدیدترین محتوای وب فارسی الکترونیک و آردوینو دسترسی داشته باشید. هدف دیجی اسپارک رشد و توسعه جامعه کاربری آنلاین وب فارسی در حوزه الکترونیک، رباتیک، اینترنت اشیا، بردهای امبدد و میکروکنترلرها است. تمامی آموزش ها از صفر تا صد روش اجرا همراه با کد برنامه و تحلیل کدها در سایت منتشر شده است. مهمترین بخش در یادگیری آردوینو، نحوه ی استفاده از کتابخانه ها است که به صورت تخصصی برای اولین بار آموزش کار با کتابخانه ها و تحلیل آن ها منتشر شده است.

 لینک ورود به سایت دیجی اسپارک

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم