مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

تا حالا با آردوینو ساعت ساختی؟

نوشته شده در تاریخ1401-01-11 2672
دوست داشتن

زمانیکه پروژه‌ای محور ایده‌های الکترونیکی پیاده سازی کنیم، به درک عمیقی از چگونگی روند برنامه نویسی و کار با میکروکنترلرها میرسیم. پروژه‌های مختلفی در این راستا قابل پیاده سازی هستند. یکی از جذابترین آن‌ها ساخت ساعت رومیزی با آردوینو و یادگیری برنامه نویسی است. با برد آردوینو به روش‌های مختلفی میتوان نسبت به ساخت ساعت دیجیتال اقدام کرد. روشی ساده و جذاب برای ساخت ساعت دیجیتال، استفاده از ماژول ساعت، یک نمایشگر و برد آردوینو است. این پروژه مناسب دانشجوها و ارایه برای پایان ترم است. در ادامه این پست از بلاگ دانشجو کیت، روش ساخت ساعت دیجیتال با آردوینو را معرفی خواهیم کرد.

 


معرفی کیت ساخت ساعت رومیزی با آردوینو


یادگیری الکترونیک و برنامه نویسی به صورت پروژه محور سطح کاربران این جامعه کاربری را با سرعت بالاتری افزایش میدهد. از سری پروژه های مقدماتی برای شروع کار با برد آردوینو ساخت ساعت رومیزی دیجیتال است. ساخت ساعت دیجیتال برای مبتدیان پیشنهاد می‌شود که تجربه ی کوتاهی از کار با بردهای آردوینو دارند. برای شروع آردوینو انتخاب قطعات با توجه به سطح کاربر اهمیت دارد. کیت ساعت دیجیتال آردوینو با انتخاب دقیق کالاها برای دانش آموزان، دانشجوها و کسانی که به صورت خودآموز مشغول به یادگیری هستند، طراحی و توسعه یافته است. در کیت ساعت دیجیتال از برد آردوینو استفاده شده است. برد آردوینو ARDUINO UNO در تمام دنیا بین کاربران یک جایگاه منحصر به فرد برای شروع دارد و با توجه به ابعاد و تعداد پایه ها و ساخت شیلدهای کاربردی برای آن در دسترس تر است. برد آردوینو ARDUINO UNO دارای ۱۴ پایه‌ی دیجیتال و ۶ پایه‌ی آنالوگ است. برد آردوینو از پروتکل های ارتباطی I2C, SPI, UART پشتیبانی کرده و به همین دلیل می‌توانید هر تعداد سخت افزارهای I2C را که نیاز دارید، با آدرس دهی متفاوت به برد آردوینو متصل کنید. برای ساخت ساعت رومیزی اولین ماژولی که به آن نیاز داریم، ماژول ساعت دقیق است که برای ما زمان و ساعت را مشخص کند. ماژول ساعت DS3231 یکی از ماژول های کاربردی برای تنظیم ساعت، تاریخ و دما است! تراشه‌ی DS3231 یک تراشه دقیق RTC است که تمامی عملیات های قابل اجرا از اندازه گیری زمان تا ذخیره‌ی زمان را به واسطه‌ی پروتکل ارتباطی I2C انجام میدهد. پشت ماژول ساعت یک ورودی باتری جهت قرار دادن باتری لیتیومی قرار دارد. علت اصلی استفاده از باتری بک آپ زمانی است که برق کلی دستگاه قطع شود! در این صورت ماژول ساعت توسط باتری بک آپ زمان را ذخیره کرده و پس از اتصال مجدد برق، از زمان حال شروع به شمارش می‌کند. برای نمایش ساعت توسط ماژول DS3231 و برد آردوینو ARDUINO از نمایشگر OLED 0.96 با روزلوشن بالا ماژول OLED SSD1306 استفاده می‌کنیم. این نمایشگر در ابعاد 0.96 اینچ طراحی شده و در دو رنگ مقادیر را به نمایش می‌گذارد.

 


کاربرد ساعت رومیزی با آردوینو


ساعت، ابزاری جدا نشدنی از زندگی ما انسان‌ها است. در گذشته روش‌های متفاوتی برای سنجش زمان وجود داشته است. امروزه به لطف ابزارهای جدید و مدرن، همواره ساعت در مدل‌های مختلفی در دسترس ما است.  ولی برای آن دسته از کاربرانی که علاقمندند ساعت را خودشان بسازند، این پروژه انتخاب عالی و جذاب خواهد بود. توسط اقلام قرار گرفته شده در کیت ساعت می‌توانید با تجهیزات خریداری شده یک ساعت رومیزی دیجیتال با قابلیت تنظیم ساعت، تاریخ و دما را بسازید. در کنار برد آردوینو و ماژول ساعت DS3231 و نمایشگر OLED یک ماژول بازر هم قرار گرفته شده است که می‌توانید برای ساعت آلارم تنظیم کرده و در زمان مشخص از آن استفاده کنید. در آینده به دلخواه توسط تکنولوژی پرینتر سه بعدی یک جعبه مناسب برای قطعات طراحی کنید و ظاهر مناسی برای آن رقم بزنید.

  


زبان برنامه نویسی ساعت دیجیتال آردوینو


زبان برنامه نویسی کیت ساعت دیجیتال رومیزی، سی پلاس پلاس ++C است. زبان برنامه نویسی شی گرا و پویا که برای برنامه نویسی میکروکنترلرها دست ما را باز گذاشته است تا به سادترین روش ممکن ایده ها را به زبان برنامه نویسی قابل فهم برای میکرو تبدیل کنیم. در آموزش این کیت هر خط از برنامه ی نوشته شده تحلیل شده است و در پایان به تمامی کد برنامه و استفاده از توابع و فانکشن ها آگاهی پیدا خواهید کرد. هیچکس نمیتواند ادعا کند که با اجرای یک یا چند پروژه به آردوینو مسلط شده است. کد نوشته شده در این پروژه برای کاربران با سطح برنامه نویسی مقدماتی نوشته شده است و تمامی کلاس ها و توابع به کار رفته در کد برنامه متناسب با سطح پروژه توضیح داده شده است.

  


کامپایلر مورد استفاده


یکی از جامعترین IDE ها برای ارتباط بین میکروکنترلرها و زیان برنامه نویسی سی پلاس پلاس نرم افزار ARDUINO IDE است. در حال حاضر دو ورژن ARDUINO IDE 1 و ARDUINO IDE 2 را در دسترس و برای دانلود قرار داده است. نرم افزار آردوینو Arduino IDE یک نرم افزار شناخته شده برای کدنویسی بردهای آردوینو، بردهای امبدد و میکروکنترلرهاست که برای اجرای کدهای نوشته شده و آپلود از این نرم افزار استفاده می‌کنیم. اما نکته ای که از دیگر موارد حائز اهمیت تر است چیزی نیست جز اینکه این نرم افزار برای کسانی که تا به حال کدنویسی نکرده اند و در سطح اولی از برنامه نویسی هستند فوق العاده کاربردی و با ui بسیار ساده است. در عین حال برای برنامه نویسان حرفه ای هم مناسب است. در این پروژه از ARDUINO IDE استفاده می‌کنیم که قابلیت انتخاب برد آردوینو و فراخونی کتابخانه‌های مورد استفاده در این نرم افزار وجود دارد و در آموزش تمامی مراحل راه اندازی گفته شده است.

  


تغذیه کیت ساعت دیجیتال


 ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی برد آردوینو ۹ ولت ۱ تا 2 آمپر است که از طریق آداپتور و جک آداپتوری قرار گرفته شده بر روی برد می‌توانید تغذیه را اعمال کنید. علاوه بر آداپتور، تغذیه های دیگری مانند باتری لیتیومی، پاوربانک و باتری های کتابی ۹ ولت انتخاب مناسبی خواهد بود. پیشنها ما به شما استفاده از 6 عدد باتری 1.5 ولت AA همراه با جاباتری است که بتواند تغذیه کافی برای برد را تامین کند. در صورت عدم دسترسی به باتری AA از باتری کتابی 9 ولتی استفاده کنید.

  


روش خرید ساعت دیجیتال آردوینو


برای ساخت ساعت رومیزی دیجیتال با آردوینو جهت سهولت در مراحل خرید و کاهش خطا در اننخاب کالاها، کیت کامل راه اندازی و ساخت ساعت رومیزی با آردوینو طراحی شده است. با خرید کیت ساعت رومیزی دیجیتال با آردوینو به سورس اصلی کد برنامه همراه با تحلیل کد دسترسی پیدا می‌کنید. اقلام ضروری برای ساخت کیت از جمله برد آردوینو ARDUINO UNO، ماژول ساعت دقیق DS3231، نمایشگر با رزولوشن بالا برای نمایش ساعت قرار گرفته شده است که مطابق با فایل پی دی اف PDF میتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی پروژه را پیاده سازی و اجرا کنید. پس از خرید و اجرای پروژه آن را با ما در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به اشتراک بگذارید تا شاهد رشد جامعه کاربری آردوینویی ها در فضای مجازی باشیم :)

لینک خرید کیت ساعت دیجیتال رومیزی با آردوینو

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم