مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

دانلود و نصب نرم افزار آردوینو IDE 2 Arduino

نوشته شده در تاریخ1400-12-18 2712
دوست داشتن

احتمالا زمانیکه با نرم افزار آردوینو کار می‌کنید، به این فکر کرده اید که این نرم افزار با این قابلیت های منحصر به فرد میتواند امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار دهد که جای خالیش کاملا مشهود است! محیط برنامه نویسی حرفه ای تر و دسترسی سریع تر به آپشن هایی که برای کدنویسی نیاز داریم همه و همه شاید در نگاه اول ضروری نباشد، اما برای سرعت بخشیدن در روند کدنویسی قطعا به تغییرات عمده تری در نرم افزار نیاز داشتیم! در نهایت کمپانی آردوینو Arduino هم به همین نتیجه رسید و در دسامبر 2021 جدیدترین ورژن از نرم افزار آردوینو را تحت عنوان Arduino IDE 2 معرفی کرد.

نرم افزار آردوینو IDE 2 دانلود و نصب - دیجی اسپارک  


Arduino IDE 2


نرم افزار آردوینو Arduino IDE یک نرم افزار شناخته شده برای کدنویسی بردهای آردوینو، بردهای امبدد و میکروکنترلرهاست که برای اجرای کدهای نوشته شده و آپلود از این نرم افزار استفاده می‌کنیم. آردوینو در سال 2005 اولین نرم افزارش را معرفی کرد که برای شبیه سازی پروژه های الکترونیکی و برنامه نویسی به سرعت جای خودش را بین کاربران فعال این جامعه کاربری پیدا و تثبیت کرد. در حال حاضر نرم افزار آردوینو از 1000 برد پشتیبانی می‌کند. اما نکته ای که از دیگر موارد حائز اهمیت تر است چیزی نیست جز اینکه این نرم افزار برای کسانی که تا به حال کدنویسی نکرده اند و در سطح اولی از برنامه نویسی هستند فوق العاده کاربردی و با ui بسیار ساده است. در عین حال برای برنامه نویسان حرفه ای هم مناسب است. اما پس از این همه سال نیاز به تغییر از رابط کاربری ساده به پیشرفته کاملا حس میشد. رفع عیب، دیباگ آنلاین، دسترسی ساده به انتخاب بردها و اضافه کردن سریع کتابخانه ها از ویژگی های این نرم افزار است که کار را برای همه آسان کرده است. اما در نهایت در سال 2021 در ماه دسامبر کمپانی آردوینو جدیدترین IDE را تحت عنوان Arduino IDE 2.0 معرفی کرد. طبق گفته ی آردوینو، این نرم افزار Arduino IDE 2 یک محیط برنامه نویسی پویا تر، جذاب و حرفه ای را ایجاد کرده و دسترسی سریعتری برای استفاده از ویژگی های نرم افزار در اختیار کاربران قرار داده است. یک ادیتور مدرن در کنار آپشن های مورد نیاز با رابط کاربری متفاوت یک محیط حرفه ای را فراهم کرده است تا بتوانیم سرعت کدنویسی را افزایش دهیم.

شروع کار با نرم افزار آردوینو IDE 2 - دیجی اسپارک  

  • مهم ترین ویژگی که به Arduino IDE 2 اضافه شده است، ویژگی  autocompletion است که در حین تایپ تابع و کلاس مورد نظر نرم افزار توابع پیشنهادی را برای شما لیست می‌کند و سریع تر از آنچه که فکر می‌کنید، تابع و دستور مورد نظر را انتخاب و به کد اضافه می‌کنید.

نرم افزار آردوینو IDE 2 و قابلیت autocompletion - دیجی اسپارک

 

  • ویژگی دیگری که به Arduino IDE 2 اضافه شده است امکان استفاده از Peak است. زمانیکه بر روی یک متغیر و یا تابع کلیک راست کنید، یک پنجره راهنما برای شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه Peak میتوانید تعریف توابع را ببینید.

استفاده از Peak در نرم افزار آردوینو IDE 2 - دیجی اسپارک

 

  • اما از همه مهمتر استفاده از Live Debugger است که امکان دیباگ آنلاین کد را برای ما فراهم می‌کند.

استفاده از Live Debugger در نرم افزار آردوینو IDE 2 - دیجی اسپارک

 


دانلود و نصب Arduino IDE 2


نرم افزار آردوینو Arduino IDE2 از ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند.

  • Windows - Win 10 and newer, 64 bits
  • Linux - 64 bits
  • Mac OS X - Version 10.14: "Mojave" or newer, 64 bits

جهت نصب آخرین ورژن بر روی لینک زیر کلیک کنید.  دانلود نرم افزار آردوینو Arduino IDE 2 دانلود و نصب Arduino IDE 2 در ویندوز - دیجی اسپارک   برای نصب نرم افزار بر روی ویندوز دقت داشته باشید ویندوز بایستی از ورژن 10 به بالا باشد. روند دانلود و نصب Arduino IDE 2 - دیجی اسپارک   سپس همانند دیگر نرم افزارها نسبت به نصب نرم افزار آردوینو IDE 2 اقدام کنید. روند نصب نرم افزار آردوینو IDE 2 - دیجی اسپارک  

در حال حاضر Arduino IDE 2 از تمامی بردهای پلتفرم SAMD مانند MKR, Nano 33 iot, Nano 33 Sense, Portenta, Namo RP2040 پشتیبانی می‌کند. آردوینو جدید بر پایه فریمورک Eclipse Theia framework است که برای پروژه های اوپن سورس بهترین انتخاب است. فرانت اند آردوینو بر پایه TypeScript نوشته شده است. نرم افزار آردوینو Arduino IDE 2 در نسل جدید با ایجاد رابط کاربری حرفه ای تر فضای جذاب تری برای کدنویسی فراهم کرده است. مهم ترین ویژگی ورژن 2 دسترسی سریعتر به ابزارهای مورد نیاز برای اجرای کد است. نصب برد جدید، اضافه کردن کتابخانه، نصب کتابخانه، انتخاب سریعتر برد مورد استفاده و دیباگر همگی در نوار سمت چپ نرم افزار و بالای نرم افزار قرار گرفته شده است. اگر تا قبل از این ورژن قرار بود برای دسترسی به این گزینه ها از منو Menu اقدام میکردیم دیگر نیازی نیست و همه این ابزارها به صورت Shortcut در اختیار ما قرار گرفته شده است. با افزودن این نوار ابزار سرعت کدنویسی، سرعت اجرای برنامه افزایش پیدا کرده و محیط جذاب تری خلق کرده است.

شناخت محیط نرم افزار آردوینو IDE 2 - دیجی اسپارک   

 


جمع بندی


آردوینو ورژن یک را حذف کنید. پس از نصب ورژن جدید در مرحله اول متوجه تفاوت های چشمگیر آن ها خواهید شد. فرآیند اصلی اجرای برنامه ها و آپلود کدها هیچ تغییری نکرده است و فقط یک محیط کاربری پیشرفته را ایجاد کرده است تا بتوانیم تمرکز را فقط روی کدنویسی و توسعه کدها قرار دهیم. بهترین ویژگی این نرم افزار استفاده از Autocomplete است که سرعت برنامه نویسی را دو برابر خواهد کرد و سریعتر از قبل تایپ می‌کنیم. آموزش راه اندازی و نصب و معرفی کامل بخش های مختلف Arduino IDE 2 در یک آموزش جداگانه در دیجی اسپارک منتشر شده است. جهت دسترسی به منبع کامل و روش نصب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

راه اندازی و نصب آردوینو Arduino IDE 2    

 

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم