مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

حقایقی در مورد خرید آردوینو Arduino

نوشته شده در تاریخ1397-10-21 توسط 2901
دوست داشتن

توسط برد آردوینو Arduino ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید. به عبارتی آردوینو یک پلتفرم قدرتمند و بدون نقص می‌باشد. در این پلتفرم کاربردهایی از جمله هوشمند سازی ساختمان، ساخت رباتیک، ساخت گجت‌های هوشمند، استفاده در مهندسی پزشکی، اینترنت اشیا IoT و هر آن چیزی که تصور کنید، به سادگی قابل اجرا هستند. پلتفرم و سخت افزارهای آردوینو کاملا Open Source می‌باشند. یعنی هر کسی در هرجایی با هر اسمی می‌تواند از این پلتفرم استفاده‌های شخصی سازی شده داشته باشد. به عبارتی شما می‌توانید یک برد جدید ایجاد کنید، تغییراتی در آن اعمال کرده و بجای واژه آردوینو مثلا از عنوان علیدوینو، شایاندوینو، مریمدوینو یا هر اسم دیگری که تمایل داشته باشید، بکار ببرید. در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین بردها مدل Arduino Uno می‌باشد. ابعاد مناسب، تراشه تقریبا مناسب برای اکثر پروژه‌ها، ورودی و خروجی‌های مناسب، ارتباط USB با کامپیوتر در کنار قیمت مناسب همگی باعث شده به پر طرفدارترین برد آردوینو تبدیل شود.

 

تفاوت برد آردوینو uno r3 اورجینال با برد آردوینو چینی

با توجه به توضیحات بالا، مشخصا هر تولید کننده‌ای می‌تواند این برد را با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید کند. مثلا رنگ برد، یا تراشه به کار رفته یا نوع بسته بندی و... همگی قابل شخص سازی هستند. به عنوان مثال برد آردوینو مدل Uno R3 به طور معمول دارای رنگ آبی می‌باشد. مدل‌های اورجینال که عبارت Made in Italy روی آن چاپ شده، دارای رنگ سبز آبی می‌باشند. کافیست به تولید کننده در چین سفارش داده شود که همان رنگ سبز آبی را برای شما چاپ کند. به این روش ظاهر برد کاملا با برد اورجینال یکسان خواهد بود. از نظر بنده با توجه به سابقه‌ی بیش از 4 سال در این حوزه، عملکرد هر دو برد آردوینو uno r3 اورجینال و چینی کاملا یکسان است. ولی نکته مهمی در اینجا قابل تامل می‌باشد. در تولید کننده چه چین باشد چه ایران چه هر کشور دیگری، مواد اولیه از جمله PCB، قطعات به کار رفته، کیفیت و برند تراشه میکروکنترلر همگی قابل تغییر هستند. دقت کنید در این مورد به خصوص از ظاهر برد هیچ کدام برای کاربر ساده و عموم قابل تشخیص نمی‌باشد. با این تفاسیر امکان سفارش برد آردوینو Uno، آردوینو Nano و یا هر مدل دیگری با کیفیت کاملا متغیر وجود دارد. حتی امکان سفارش بردی با ظاهر بردهای اورجینال ولی کیفیتی بسیار پایین هم وجود دارد. در ادامه روش تشخیص را توضیح خواهم داد. 

تفاوت برد آردوینو اورجینال با آردوینو چینی Arduino original VS Clone - دانشجو کیت

 

چگونگی تشخیص برد آردوینو بی کیفیت از برد Arduino درجه یک

بسیاری از کاربران و هنرجوهایی که طی این چند سال گذشته با بنده در ارتباط بودند، سوالات شبیه به هم را می‌پرسند. آیا آردوینو چینی در روند پروژه قابل اطمینان می‌‎باشد؟ همانطور که در بالا توضیح دادم، ممکن است برای خرید برد آردوینو با ظاهر اورجینال اقدام کنید ولی کیفیت درجه 2 یا درجه 3 بردهای تولید چین را داشته باشد. تنها راه اطمینان به فروشنده برد می‌باشد. اکثر کاربران با قیمت آردوینو نهایی کالا به سادگی دچار سوتفاهم می‌شوند. امروز در دانشجوکیت بیش از 55 هزار کاربر داریم. کاربران بسیاری از طریق راه‌های ارتباطی و پشتیبانی با ما در تماس هستند و مشکلاتی را مطرح می‌کنند. در نهایت با بررسی عمیق کاملا مشخص می‌شود که بردها را از فروشنده‌های نامعتبر و با کیفیت پایین تهیه کرده‌اند. به شخصه به عنوان کسی که در این حوزه تلاش به ارتقا دانش کاربران فارسی زبان دارد، از این موضوع و سودجویی یک عده با تفکر سنتی بسیار مسئول هستم. چرا که دانشجوها و دانش‌آموزها با هزار امید این بردهای کوچک را تهیه کرده و نقشه‌هایی دارند. حال اگر ذوق و انگیزه آن‌ها درگیر سودجویی عده‌ای گمنام شود، خطر بزرگی گریبان آینده جامعه را خواهد گرفت. در روند اجرای پروژه‌های عملی باز هم تاثیر این مورد در روند پروژه به این روش قابل دستیابی نمی‌باشد. در هر صورت شما با پلتفرم آردوینو طرف هستید. این پلتفرم جوابش را پس داده است و کاملا مطمئن با قابلیت اطمینان بالا می‌باشد. نکته مهم‌تر در روند اجرای پروژه در نظر گرفتن شرایط محیطی است. از جمله گرد و غبار، رطوبت، دمای کاری، وجود لرزش و نویز، یا حتی فرکانس‌ها مخرب همگی بایستی در نظر گرفته شوند. در نهایت از نظر بنده استفاده از برد آردوینو در پروژه‌های مختلف کاملا مناسب و مورد تایید می‌باشد. هرچند که نگرش مهندس‌ها و افرادی که در این حوزه مشغول به اجرای پروژه می‌باشند کاملا متفاوت است. ولی از نظر بنده باید با این ابزار و تکنولوژی روز دنیا پیش برویم. 

حقایقی در مورد خرید آردوینو Arduino

 

برد آردوینو مونتاژ شده یا نشده

برخی از بردهای آردوینو از جمله آردینو Nano یا برد آردوینو پرو میکرو Pro Micro دارای مدل‌های مونتاژ شده و غیر مونتاژ شده هستند. به هنگام خرید حتما دقت کنید که کدام مدل را از فروشنده خریداری می‌کنید. بسته به نوع پروژه شما مونتاژ شدن پین‌هدرها ممکن است تغییراتی در روند کار بوجود آورد. همچنین بردهای مونتاژ نشده دارای قیمت پایین‌تری می‌باشند. از اینرو حتما دقت کنید و این مورد را از فروشنده سوال کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم