مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی آردوینو Uno Wifi چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-05-06 1819
دوست داشتن

بریم سراغ اصل مطلب! آردوینو Arduino UNO وای فای Wifi ندارد. محبوب ترین برد خانواده آردوینو که پس از گذشت چند سال همچنان در صدر فروش قرار دارد، فاقد وای فای است. رقابت بین بردهای میکروکنترلر تا حدی فرا رفته است که اولویت تولید کننده ها جای دادن MCU WIFI در ساخت بردها است. اما اگر این کمبود وای فای در برد آردوینو را تا امروز به عنوان یک مشکل میشناختیم، حالا حل شده است. برد آردوینو Arduino UNO WIFI از دو MCU قدرتمند ATMEGA328P و ESP8266 تشکیل شده است. بر روی برد هر دو تراشه قرار گرفته است و حالا یک برد آردوینو UNO با همان ظاهر و ابعاد و پایه ها I/O اما با یک MCU اضافه تر در اختیار داریم. تمامی شیلدهایی که تا به امروز برای برد آردوینو UNO تهیه کرده اید، برای این برد نیز قابل استفاده است. اما برد UNO WIFI چه تفاوتی با برد UNO دارد؟

 

 

برد آردوینو وای فای ARDUINO UNO WIFI که در تصویر مشاهده می‌کنید یک ترکیب و ادغام فوق العاده از دو تراشه است که در یک برد جای گرفته است. دو تراشه ATMEGA328P و تراشه ESP8266 در ساخت این برد استفاده شده است. در این برد هر دو  تراشه ها با یکدیگر و یا به صورت جداگانه میتوانند کار کنند. هر تراشه پایه های مخصوص به خودش را دارد و به صورت جداگانه فرمان میگیرد. همه چیز برای شروع و اجرای یک پروژه آردوینو با ترکیب وای فای آماده است. توسط USB قرار گرفته شده بر روی برد میتوانید برنامه ها را آپدیت و فایرمور را برای ATMEGA328P , ESP8266 به روز رسانی کنید. در ساخت این برد از مبدل CH340 استفاده شده است که بایستی درایور مربوطه را از قبل از اتصال برد نصب کنید. بر روی برد پین های ماژول ESP826 در سمت راست بالای برد قرار گرفته شده است و به همین دلیل به صورت مستقل قابل استفاده است. یک کلید قرمز رنگ با عنوان MCU RESET بر روی برد قرار گرفته شده است که هر بار قبل از آپلود کد باید آن را فشار دهید. پورت تغذیه برد از TYPE B به MICRO USB تغیییر وضعیت داده است. جک آداپتوری همچنان به عنوان ورودی تغذیه برد آردوینو با آداپتور ۹ تا ۱۲ ولت یک آمپر قابل استفاده است. تمامی پایه های دیجیتال و آنالوگ به همان صورت بر روی برد قرار گرفته شده است و هیچ تغییری نکرده است.

 

مشخصات آردوینو UNO WIFI

  • میکروکنترلر استفاده شده : ATmega328IC
  • وای فای استفاده شده: ESP8266
  • USB -TTL مبدل : CH340G
  • تغذیه خروجی : ۵V-800mA
  • تغدیه ووردی  USB: 5V (500mA max.)
  • جک آداپتوری برد : ۹-۲۴V
  • توان مصرفی برد : ۵V 800mA
  • ولتاژ سطح منطقی لاجیک لول : ۵V
  • مشخصات وای فای : ۸۰۲٫۱۱ b/g/n 2.4 GHz
  • مدل یو اس بی استفاده شده : Micro USB
  • فرکانس یو اس بی کلاک : ۱۶ MHz
  • ولتاژ کاری برد : ۵V
  • تعداد پایه های دیجیتال : ۱۴
  • تعداد پایه های آنالوگ : ۶
  • سایز حافظه مموری: ۳۲ Mb
  • نوع رابط : serial سریال
  •  دمای کاری: ۴۰С°/+۱۲۵С-

 


دیپ سوییچ در UNO WIFI


برای ارتباط با ماژول های ESP8266 و ATMEGA328P یک دیپ سوییچ DIP SWITCH بر روی برد قرار گرفته شده است. از دیپ سوییچ برای تعیین وضعیت صفر و یک منطقی در ورودی ها استفاده می‌شود. عملکرد این کلیدها کاملا مشابه سایر کلیدها است و با حرکت دادن کلید به سمت بالا و پایین، ارتباط قطع و یا وصل می شود. دیپ سوییچ برای تغییر وضعیت از طریق سخت افزار استفاده می‌شود. دلیل استفاده از دیپ سوییچ در ساخت این برد تغییر وضعیت سریع از ۰ به ۱ و برعکس است. از جمله کاربرد دیپ سوییچ برای روشن و خاموش شدن دستگاه هاه در نقش همان کلید، قطع و وصل متعدد در برنامه با سرعت بالا است. کلیدها به صورت دو حالته بر روی برد قرار گرفته شده است و هر کلید دو پایه دارد. برای هر کلید میتوانیم یک وضعیت را تعریف کنیم. در این برد با تغییر وضعیت هر دیپ سوییچ ماژول ها تغییر وضعیت میدهند. طبق جدول بالا برای اتصال USB به ESP8266 باید کلیدهای ۵ و ۶ و ۷ به ترتیب بر روی برد ON باشد. روی برد را نگاه کنید. دیپ سوییچ ها قابل تغییر است و سمت چپ مشخصه ی ON بودن است. برای آپلود و آپدیت برنامه و فایرمور بر روی ESP8266 باید سوییچ های ۵ ۶ ۷ به ترتیب روشن ON باشد و مابقی کلیدها OFF باشد. برای اعمال سایر تغییرات هم مطابق با جدول بایستی تنظیمات دیپ سوییچ رت تغییر دهید.

  

تراشه ATMEGA328 بر روی برد قرار گرفته شده است و میتوانید کد را به صورت مستقل بر روی این تراشه آپلود کنید. برای آپلود کد بایستی از نرم افزار آردوینو ARDUINO IDE استفاده کنید. طبق جدول راهنما دیپ سوییچ ها را در وضعیت آپلود کد بر روی تراشه ATMEGA328P قرار دهید. سپس از نرم افزار کد آردوینو را بر روی تراشه ATMEGA آپلود UPLOAD کنید.

 

تراشه ESP8266 بر روی برد قرار گرفته شده است و میتوانید کد را به صورت مستقل بر روی این تراشه آپلود کنید. برای آپلود کد بایستی از نرم افزار آردوینو ARDUINO IDE استفاده کنید. طبق جدول راهنما دیپ سوییچ ها را در وضعیت آپلود کد بر روی تراشه ESP8266 قرار دهید. سپس از نرم افزار کد آردوینو را بر روی تراشه ESP آپلود UPLOAD کنید.

 

 


لینک خرید UNO WIFI


برای خرید برد آردوینو UNO WIFI بر روی لینک زیر کلیک کنید. دقت داشته باشید پاور استفاده شده در این برد MICRO USB است.

برد آردوینو ARDUINO UNO WIFI ESP8266

 

 

نرم افزار آردوینو ARDUINO IDE


برای استفاده از این برد بایستی نرم افزار آردوینو را نصب کنید. در حال حاضر جدیدین نرم افزار آردوینو ورژن 2 است که محیط بسیار ساده و جذاب تری برای کدنویسی بردهای آردوینو را فراهم کرده است. در لینک زیر صفر تا صد نصب نرم افزار آردوینو ARDUINO  آموزش داده شده است.

دانلود و نصب نرم افزار آردوینو IDE 2 Arduino

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم