مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

میدونی ماژول بلوتوث چیه؟

نوشته شده در تاریخ1401-05-14 2076
دوست داشتن

حتما با بلوتوث های تلفن همراه کار کرده اید! ابزاری بسیار مناسب جهت تبادل داده به صورت بی سیم! مخصوصا این روزها که پخش آهنگ از طریق بلوتوث بسیار مرسوم شده است. اما تا حالا شده به این مورد فکر کنید  که با بلوتوث در پروژه های خود کار کنید؟ به عنوان مثال آردوینو را بلوتوثی کرده و داده تبادل کنید! در این نوشتار به این موضوع خواهیم پرداخت.

 


ماژول بلوتوث چیست؟


 بلوتوث یا دندان آبی! یک فناوری بی سیم برای انتقال داده در برد کوتاه است. به کمک این فناوری در فرکانس 4.2 گیگاهرتز، می توان به انتقال متن، فیلم، عکس و صدا پرداخت. این فناوری به قدری محبوب است که می توان در خودرو از آن برای سیستم پخش بی سیم آهنگ ها از تلفن همراه و یا برقراری تماس تلفنی، استفاده کرد. به عنوان مثال با کلیک بر روی این لینک، ماژولی را مشاهده می کنید که قابلیت پخش آهنگ های تلفن همراه از طریق بلوتوث را دارد.

 

ماژول های بلوتوث یک ابزار بی نهایت کاربردی جهت مجهز کردن بردها و میکروکنترلرها به فناوری بی سیم هستند. به عنوان مثال به کمک ماژول بلوتوث می توانید داده ها را بین برد آردوینو و تلفن همراه، به صورت بی سیم رد و بدل کنید.

 

یک ماژول بلوتوث دارای پورت سریال UART است. از طریق این پورت سریال میکروکنترلر می تواند داده ارسال یا دریافت کند. معروفترین ماژول های بلوتوث موجود در بازار که HC05 و HC06 هستند، از پورت سریال UART پشتیبانی می کنند.

 

ماژول های بلوتوث دارای مد شناسایی خودکار هستند. در این حالت شما کافیست با روشن کردن بلوتوث تلفن خود، نام ماژول بلوتوث را جستجو کرده و سپس به آن متصل شوید. پس از اتصال به کمک نرم افزارهای مخصوص، می توان به تبادل داده پرداخت.

 


پروژه های قابل اجرا با ماژول های بلوتوث


 همانطور که گفته شد، ماژول بلوتوث یک ارتباط بی سیم بین تلفن همراه و میکروکنترلر یا برد آردوینو ایجاد می کند. یکی از پروژه های بسیار کاربردی به کمک ماژول بلوتوث،  ربات بلوتوثی است. در این پروژه شما به کمک تلفن همراه خود می توانید وضعیت حرکت یک ربات را کنترل نمایید. جهت مطالعه این آموزش می توانید روی این لینک، کلیک کنید.

 

ماژول بلوتوث با توجه به ساختار و کاربردهای فراوان، در پروژه های اینترنت اشیا بسیار کاربردی است. به کمک این ماژول می توان به سادگی و از طریق تلفن همراه، به دستگاه های برقی فرمان ارسال نمود. به عنوان مثال به کمک تلفن همراه خود می توانید چندین وسیله برقی را کنترل کنید. به همین منظور، آموزشی در دیجی اسپارک منتشر شده است. در این آموزش به کمک میکروکنترلر AVR و ماژول بلوتوث، چندین وسیله برقی کنترل می شود. این آموزش را با کلیک بر روی این لینک می توانید مطالعه و سپس پیاده سازی کنید.

 

در ادامه، ماژول بلوتوث را آنطور که گفته شد، می توان در پروژه های خانه هوشمند هم به کار برد. به عنوان مثال  کلیک  بر روی این لینک، می توانید نحوه ساخت یک لامپ هوشمند را مطالعه کرده و سپس خود آن را بسازید. دراین پروژه به کمک برد آردوینو و بلوتوث یک لامپ هوشمند ساخته شده که می توان به کمک تلفن همراه، وضعیت لامپ را کنترل کرد.

 

در نهایت اینکه انجام پروژه های بی سیم هیچ محدودیتی ندارد. در یکی دیگر از پروژه های بسیار جذاب و کاربردی، به کمک بلوتوث می توانیم به وسایل برقی فرمان صوتی ارسال کنیم. بدین ترتیب با صحبت کردن با اشیا! می توانیم آن ها را کنترل کنیم. برای مطالعه و پیاده سازی این پروژه جذاب می توانید روی این لینک کلیک کنید.

 


لینک آموزش های ماژول بلوتوث


 لینک آموزش های سلسله ای ماژول بلوتوث HC05، کلیک کنید

 


نحوه تهییه ماژول های بلوتوث


لینک خرید ماژول های بلوتوث، کلیک کنید

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم