مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

چرا به شارژر باتری لیتیمی نیاز داریم؟

نوشته شده در تاریخ1401-04-21 827
دوست داشتن

باتری های لیتیمی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارها در تامین تغذیه سیستم های مختلف به شمار می روند. به کمک باتری ها می توان به طراحی و پیاده سازی دستگاه های قابل حمل(پرتابل) پرداخت. از طرف دیگر، باتری های لیتیمی قابلیت تامین تغذیه سیستم ها به عنوان باتری پشتیبان را دارند. یکی از مهم ترین موارد در کار با باتری ها، شارژ آن هاست. در صورت عدم شارژ صحیح و استاندارد، باتری دچار آسیب و حتی ترکیدگی خواهد شد. در این نوشتار به بررسی ماژول های شارژر باتری می پردازیم.

 


معرفی و شناخت باتری لیتیومی


باتری‌های لیتیومی یکی از نوآوری‌های برجسته در زمینه تکنولوژی باتری هستند که در دستگاه‌های مختلف و سیستم‌های الکتریکی به کار می‌روند. این باتری‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود به سرعت جایگزین باتری‌های سنتی گردیده‌اند. از جمله ویژگی‌هایی که باتری‌های لیتیومی را ممتاز می‌سازد، حجم مفید انرژی ذخیره شده در آنها است. این باتری‌ها با وزن سبک، اندازه کمتر و عمر مفید طولانی، به عنوان یک منبع انرژی فوق‌العاده قابل اعتماد شناخته می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا باتری‌های لیتیومی به عنوان انتخابی ایده‌آل در دستگاه‌های قابل حمل، خودروها، و دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی مورد استفاده قرار گیرند.

 


ماژول های شارژر باتری تعریف و کاربرد


همانطور که اطلاع دارید، باتری های لیتیم به دو دسته لیتیم یون و لیتیم پلیمر تقسیم بندی می شوند. باتری های لیتیم پلیمری دارای ابعاد مسطح هستند، در حالیکه باتری های لیتیم یونی ظاهری متفاوت دارند، مثلا نوع 18650 به صورت قلمی عرضه می شوند. نکته جالب اینکه با توجه به بازه ولتاژ دو باتری که بین 4.3 الی 4.4 قرار می گیرد،  از این باتری ها می توان در تغذیه ماژول های سیم کارتی مثل SIM800L می توان استفاده نمود.

  

مهم ترین نکته در کار با باتری، شارژ آن است. در فرایند شارژ باید وضعیت باتری کنترل شود. هرگاه که باتری به شارژ کامل رسید، سیستم شارژ اعمال ولتاژ به آن را قطع کند. برای این منظور ماژول های شارژ مختلفی در بازار هستند. در زیر برخی از این ماژول ها را معرفی می کنیم.

  • ماژول شارژر باتری معمولی
  • ماژول شارژر باتری سه چیپ
  • ماژول شارژر باتری چند سلول
  • ماژول شارژر باتری با سوکت Type C

 


ماژول شارژر باتری معمولی


در قدم نخست به معرفی و بررسی ماژول های شارژ باتری معمولی می پردازیم. ماژول های باتری شارژر معمولی دارای سوکت USB هستند. بدین ترتیب شما می توانید به سادگی و با اتصال آداپتورهای شارژر اندرویدی، ماژول را راه اندازی کنید.

 

این ماژول شارژر برای باتری های لیتیمی تک سلول بسیار مناسب است. این ماژول اقدام به شارژ باتری ها نموده و ولتاژ شارژ را در 2.4 ولت قطع خواهد نمود. همچنین این ماژول دارای چراغ نمایشگر شارژ  بوده که در صورت شارژ کامل، روشن خواهد شد. برای خرید این ماژول می توانید روی این لینک کلیک کنید.

  


ماژول شارژر سه چیپ تک سلول


پیش از آنکه به ادامه بحث بپردازیم، در رابطه با سلول های یک باتری، توجه داشته باشید که باتری تک سلول دارای ولتاژ 7.3 و دو سلول ولتاژ 4.7 است. ماژول شارژر سه چیپ نوع پیشرفته ماژول معمولی محسوب می شود. این ماژول به صورت هوشمند وضعیت باتری را مانیتور کرده و در صورتیکه ولتاژ باتری از مقدار مجاز(در حدود 5.2 ولت) کمتر شود، خروجی را قطع خواهد کرد.

 

مطابق تصویر فوق، این ماژول دارای دو پایه یکی OUT+ و OUT- علاوه بر BAT+ و BAT- است.  شما می توانید خروحی بار را به دو پایه OUT+ و OUT- متصل کنید. هرگاه که باتری در شارژ نباشد و ولتاژ آن از حد مجاز کمتر شود، خروجی قطع خواهد شد. برای خرید این ماژول کاربردی می توانید روی این لینک کلیک کنید.

  


ماژول شارژر باتری چند سلول


برای شارژ باتری های چند سلول نیاز به ماژول های شارژر مخصوص داریم. به همین منظور ماژول های مخصوص این مورد وجود دارند. یکی از این ماژول ها، ماژول شارژر سلول است. این ماژول می تواند  باتری سری شده را شارژ کند. نکته جالب راجع به این ماژول این است که می تواند هر  سلول را از نظر شارژ، به درستی کنترل نماید.

شما به کمک این ماژول می توانید با سری کردن باتری ها، به سادگی آن ها را شارژ کرده ونگرانی از بابت تفاوت ولتاژ شارژ باتری ها نداشته باشید. برای تهییه این ماژول کاربردی می توانید روی این لینک کلیک کنید.

  


ماژول شارژر باتری سه چیپ Type C


پس از بررسی ماژول های شارژر،  نوبت به مدل سه چیپ با سوکت Type C می رسد. از آنجاییکه این روزها اکثر شارژرها دارای این سوکت هستند، ماژول Type C سه چیپ بسیار کاربردی است. این ماژول دقیقا عملکرد ماژول سه چیپ را داشته، با این تفاوت که دارای سوکت Type C است.

 

برای خرید این ماژول کلیدی و کاربردی می توانید روی این لینک نیز، کلیک نمایید.

 


ماژول شارژر پاور بانک KC-864


در کنار تمام ماژول ها فوق اما، ماژول شارژر باتری پاوربانک بسیار کاربردی است. این ماژول دارای چراغ های نمایشگر جهت نمایش وضعیت شارژ است. در کنار این، ماژول پاور بانک نیز دارای خروجی USB نیز، هست. این ماژول دارای سوکت USB نیز جهت شارژ باتری بوده و بدین ترتیب به کمک این ماژول و یک باتری لیتیمی، نظیر باتری لیتیم پلیمر 4000 میلی آمپر که از طریق این لینک قابل تهیه است، می توانید یک پاور بانک عالی بسازید.

 

در نهایت جهت تهیه این ماژول شارژر باتری می توانید روی این لینک کلیک نمایید.

  


لینک دسترسی به لوازم


لینک خرید ماژول شارژر سه چیپ، کلیک کنید

لینک خرید ماژول شارژر Type C، کلیک کنید

لینک خرید انواع باتری، کلیک کنید

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم