مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

بررسی 4 ماژول کاهنده AC و مبدل برق شهری به ولتاژ DC و راهنمای انتخاب

نوشته شده در تاریخ1402-10-10 968
دوست داشتن

تا به حال مطالب گسترده‌ای را در خصوص ولتاژ و جریان الکتریسیته در بلاگ فروشگاه دانشجو کیت منتشر کرده‌ایم. در علم الکترونیک با ولتاژ و جریان به عنوان یک اصل مهم طرف هستیم. بنابراین شناخت آن اهمیت دارد. اهمیت ولتاژ و جریان برای پیاده سازی تمامی بردهای الکترونیکی وجود دارد. علاوه براین تبدیل کردن ولتاژ از حالت AC یا متناوب به حالت DC یا مستقیم برای بردهای الکترونیکی اهمیت زیادی دارد. در این پست توضیحاتی در خصوص چند مورد ماژول مبدل برق شهری به DC یا همان تغذیه AC به DC ارایه می‌کنیم. مبدل ولتاژ AC به DC انواع مختلفی دارد. که وابسته به توان کاری و بازه تبدیل ولتاژی عملکرد متفاوتی دارند. 

ماژول کاهنده و مبدل برق شهری در پروژه‌های مختلفی از جمله انواع کنترلرهای IoT و سناریوهای مختلف هوشمند سازی کاربردی هستند. هدف ما ارتقا دانش کاربران فارسی زبان است. همچنین رشد اطلاعات عمومی مدیران در شرکت‌های مختلف را مد نظر داریم. بنابراین اگر این مطلب از بلاگ دانشجو کیت برای شما ارزشمند بود و به اطلاعاتتان اضافه کرد، آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید تا دانش فنی مدیرها و کاربران فارسی زبان در این حوزه و IoT رشد پیدا کند.

 


ماژول کاهنده و مبدل ولتاژ چیست؟


به طور کلی نوعی ماژول تغذیه است که از یک بازه‌ای خاص ولتاژ ورودی را دریافت کرده و به بازه‌ای خاص در خروجی تبدیل می‌کند. منظور از ماژول مبدل ولتاژ یعنی تبدیل کننده آن از حالتی به حالت دیگر از AC به DC و یا برعکس آن مبدل ولتاژ نام دارد. ماژول کاهنده ولتاژ به معنی تغییر ولتاژ ورودی به میزانی کمتر در خروجی است. ماژول مبدل و کاهنده ولتاژ به نوعی مانند آداپتور عمل می‌کند. این ماژول ولتاژ برق شهری را در ورودی دریافت کرده و سپس خروجی را به میزانی کمتر و با حالتی متفاوت تبدیل می‌کند. با توجه به اینکه ماژول کاهنده و مبدل ولتاژی ابعاد بسیار کوچکی دارند، انتخاب بسیار عالی برای انواع پروژه‌های الکترونیکی و هوشمند سازی هستند. ولتاژ برق شهری به عنوان یک بازه استاندارد، قابلیت تبدیل شدن برای تمامی بردهای الکترونیکی را دارد. بنابراین بایستی انواع ماژول مبدل کاهنده ولتاژ را به دقت بررسی کرده و نسبت به آنها آگاهی کاملی داشته باشید. 

ماژول تغذیه کاهنده - دانشجو کیت


معرفی 4 ماژول کاهنده و مبدل برق شهری به DC


در این پست قرار است چهار ماژول کاهنده و مبدل برق شهری را بررسی کنیم. هر تمامی این 4 مدل ولتاژ را از حالت AC به DC تبدیل می‌کنند. از این چهار مورد گزینه‌هایی با میزان جریان دهی 400 میلی آمپر، 700 میلی آمپر، 1 آمپر و 2 تا 2.5 آمپر را بررسی میکنیم. با توجه به ابعادی که این چهار مورد دارند و همچنین آماده به کار بودن آنها، گزینه مناسبی برای استفاده در تمامی پروژه‌های الکترونیکی هستند. در ادامه هر چهار مدل را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم. البته میتوانید در شاخه ولتاژ، جریان و تغذیه در فروشگاه دانشجو کیت تمامی این مدل‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

 


ماژول کاهنده ولتاژ 220 ولت به 12 و 5 ولت با ظرفیت 400mA


این مدل ماژول ابعاد بسیار کوچکی دارد طول 2.5 سانتی متری آن باعث شده است که انتخاب بسیار مهمی در بردهایی با ولتاژ DC باشد. عملکرد کلی آنها بسیار ساده است. دو پایه به عنوان ورودی برق شهری هستند و دو پایه به عنوان خروجی ولتاژ DC هستند. که هر دو مورد بایستی توسط سیم مناسب و به صورت اصولی متصل و لحیم کاری شوند. بخش تغذیه به عنوان یک واحد مجزا در اکثر بردهای الکترونیکی قرار می‌گیرد. به همین دلیل این مدل از ماژول‌های تغذیه کاهنده میتوانند انتخاب بسیار مناسبی برای پروژه‌هایی با جریان کشی کم باشند. ابعاد کوچکی دارند و نیازمندی کامل پروژه را میتوانند رفع کنند. به همین دلیل روال طراحی و مونتاژ بردها هم سریعتر پیش خواهد رفت. واحد تغذیه در هر برد الکترونیکی اهمیت زیادی دارد و بایستی به صورت اصولی کار شده باشد. لینک خرید محصولات تغذیه ac به dc ظرفیت 400mA

ماژول کاهنده 220 به DC با ظرفیت 400 میلی آمپر 


ماژول کاهنده ولتاژ 220 ولت به 12 و 5 ولت با ظرفیت 700mA


کاهنده‌های ولتاژ 220 به DC با ظرفیت 700 میلی آمپر هم ابعاد بسیار کوچکی دارند. کاربردی یکسانی نسبت به مدل‌های قبلی دارند ولی ظرفیت خروجی آنها بیشتر است. بنابراین در پروژه‌هایی مشابه با مواردی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم مناسب هستند. ولی اگر در پروژه به جریان کشی بیشتری نیاز باشد، میتوانید از این مدل استفاده کنید. جریان در بردهای الکترونیکی بسیار اهمیت دارد، کمبود جریان میتواند عملکرد یک مدار را مختل کند. بنابراین محاسبه دقیق میزان جریان کشی در مدار تعیین می‌کند که کدام مدل از کاهنده را به عنوان واحد تغذیه در مدار انتخاب کنید. لینک خرید مبدل تغذیه ac به dc ظرفیت 700mA

ماژول کاهنده ولتاژ 220 به 5v و 12v با ظرفیت 700ma - دانشجو کیت 


ماژول کاهنده تغذیه AC به DC ولتاژ 12 با ظرفیت 1A


ماژول تغذیه کاهنده 12 ولت مدل 1 آمپر هم نوع دیگری است که ظرفیت آن تا 1000میلی آمپر است. این ماژول با ابعاد بزرگتر در حدود 4 سانتی متر است. عملکرد آن دقیقا با مدل‌های قبلی یکی است. دارای دو ورودی و 2 خروجی است. که ورودی بایستی توسط سیم مناسب به ولتاژ برق شهری یا همان 220 ولت AC  متصل شود. این اتصال حتما بایستی به صورت لحیم کاری توسط رشته سیم و یا پین هدر و یا کانکتور پیچی صورت گیرد. خروجی آن هم به صورت دو رشته مثبت و منفی است. سلف و خازن‌های به کار رفته روی این برد نشان از این دارند که قابلیت جریان دهی یکنواخت و استابیلاز شده را دارد. نمونه این ماژول تغذیه ac به dc را در تصویر زیر مشاهده میکنید. لینک خرید مبدل تغذیه ac به dc ظرفیت 1A

ماژول کاهنده ac به DC ولتاژ 12v 1A - دانشجو کیت 


ماژول کاهنده ولتاژ 220 ولت به 12V و 5V با ظرفیت 2A و 2.5A


ماژول تغذیه کاهنده با ظرفیت جریان دهی 2 و 2.5 آمپر نوع دیگری از ماژول تغذیه است که خروجی قدرتمندتری دارد. این مدل‌ها ابعاد بزرگتری دارند و از طرفی توان خروجی بالاتری هم ارایه می‌کنند. از لینک مبدل کاهنده ac به dc می‌توانید این موارد را بررسی کنید. عملکرد کلی در این مدل‌ها هم مشابه قبلی‌ها است. دو ورودی دارد که به ولتاژ 220 ولت شهری متصل شده و سپس در خروجی ولتاژ کاهش یافته DC را ارایه می‌دهد. خروجی مثبت و منفی را بایستی توسط سیم مناسب لحیم کاری کرد. در پروژه‌های مختلف الکترونیکی از این ماژول‌ها به عنوان بخش تغذیه استفاده میشود و قابلیت اطمینان بسیار بالایی دارند. همچنین سرعت اجرای پروژه را افزایش می‌دهند. در تصویر زیر نمونه‌ای از این موارد را مشاهده می‌کنید.

ماژول کاهنده ac به dc مدل 2.5 آمپر - دانشجو کیت


راهنمای انتخاب ماژول تغذیه AC به DC


همانطور که توضیحات ارایه شدند، برای انتخاب واحد تغذیه در بردهای الکترونیکی و یا پروژه‌های الکترونیکی بایستی مواردی از جمله توان و ابعاد ماژول تغذیه را مد نظر قرار داد. ضمن بررسی اینکه در پروژه به چه ولتاژی نیاز داریم بایستی ماژول اصلی را انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر درپروژه‌ای هم ولتاژ 12 ولت نیاز است و هم ولتاژهای 5 و 3.3 ولتی، بایستی از یک ماژول تغذیه Ac به DC با ولتاژ خروجی 12 ولت و توان مناسب استفاده کرد. سپس موضوع تقسیم ولتاژی را در مدار پیگیری کرد. مجددا تاکید میکنیم که توان بسیار اهمیت دارد. هر کدام از این ماژول‌هایی که در این پست معرفی کردیم توان متفاوتی نسبت به هم دارند. 

دو عامل توان ماژول و ابعاد آن برای انتخاب بسیار اهمیت دارند. مثلا اگر در پروژه‌ی کلید هوشمند در ابعاد یک کلید دو پل دیواری میخواهید تغذیه 5 ولتی برای مدار تامین کنید، پیشنهاد میشود که حتما از مبدل تغذیه AC به DC با ولتاژ 5 ولت و ظرفیت 400 میلی آمپر استفاده کنید. این ماژول ابعادی کمتر از 2 سانتی متر دارد و ارتفاع آن هم کم است. بنابراین میتواند به عنوان واحد تغذیه در مدار مورد نظر عمل کند.


جمع بندی


در این پست سعی کردیم توضیحاتی عمومی برای انتخاب ماژول تغذیه Ac به Dc ارایه کنیم. این توضیحات صرفا عمومی بوده و برای افزایش آگاهی کاربران فارسی زبان نوشته شده‌اند. بنابراین برای استفاده از هرکدام لازم است که دیتاشیتها بررسی شده و زیر نظر یک مهندس متخصص الکترونیک انتخاب صورت گیرد. اما برای پروژه‌های عمومی که نیازمند تغذیه تثبیت شده دارید میتوانید با توجه به عملکرد ساده این ماژول‌ها را تهیه کنید. بنابراین اگر این پست برای شما مفید بود و به اطلاعاتتان اضافه کرد حتما آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم