مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

کدام ماژول سیم کارتی را بخرم؟

نوشته شده در تاریخ1401-07-19 2346
دوست داشتن

ماژول های سیم کارتی جزو مهم ترین انتخاب ها در پروژه های کنترل از راه دور به شمار می روند. هرگاه که بخواهیم بدون محدودیت فاصله دستگاهی را کنترل کنیم، نیاز به ماژول GSM داریم. اگر بخواهیم دستکاه کنترل رله، ردیاب خودرو، دیتالاگر از راه دور و..... بسازیم؛ حتما نیاز به ماژول GSM داریم. در این بلاگ قصد داریم تا به معرفی ماژول های مختلف GSM پرداخته و نوع مناسب هر کدام را برای هر کار، بررسی کنیم.

  


ماژول GSM تعریف و کاربرد


 ماژول های GSM از مهم ترین ماژول های مخابراتی بی سیم به شمار می روند. به کمک این ماژول ها شما می توانید کلیه پروژه های از راه دور خود را اجرا کنید. ماژول های مخابراتی دقیقا همانند یک تلفن همراه عمل می کنند. این ماژول ها می توانند به شبکه موبایلی کشور متصل شوند و به تبادل داده به صورت پیامک، تماس تلفنی، اینترنت و... بپردازند.

 

برای هر پروژه کنترل از راه دور، یک ماژول سیم کارتی مخصوص مناسب است. اگر شما بخواهید ردیاب، کنترل پیامک و... بسازید نیاز به ماژول های خاص به خود را دارید. حتی گاهی شاید بخواهید یادگیری را تازه آغاز کنید. در این صورت باید از شیلدهای مخصوص استفاده کنید. در قسمت های بعدی به این موضوعات می پردازیم.

 


1-ماژول GSM مناسب یادگیری و اجرای پروژه ها


در بین ماژول های سیم کارتی، یک ماژول هم برای شروع و هم برای اجرای پروژه ها مناسب است. در صورتیکه قصد دارید تا به یادگیری پروژه های مخابراتی بپردازید، ماژول SIM800L را انتخاب کنید. این ماژول بسیار آسان راه اندازی شده و تنها نیار به یک سیم کارت دارد. این ماژول دارای هدربرد(برد راه انداز) بوده که راه اندازی را بسیار ساده می کند. این برد راه انداز دسترسی ساده و آسانی را به پایه های ماژول می دهد. از آنجاییکه این ماژول به صورت SMD است، بنابراین به کمک برد راه انداز دسترسی به پایه ها آسان می شود.

 

جهت راه اندازی و کار با این ماژول در سایت دیجی اسپارک آموزش های مرحله ای منتشر شده است. شما با مطالعه این آموزش ها می توانید بر راه اندازی و کار با این ماژول کاملا مسلط شوید. جهت مطالعه این آموزش ها می توانید روی این لینک کلیک کنید.

 


2-ماژول GSM مناسب برای رله پیامکی


 در صورتیکه قصد دارید پروژه های رله کنترل پیامکی اجرا کنید، ماژول SIM800L کاملا مناسب شماست. ماژول SIM800L کار شما را بسیار ساده می کند. این ماژول به همراه برد راه انداز(برد قرمز رنگ) دسترسی شما را به پایه های تغذیه، سریال، RING، RESET، میکروفن و بلندگو را فراهم کرده است. به کمک این ماژول می توانید پروژه خود را در سریع ترین زمان ممکن به اجرا برسانید.

 

به کمک این ماژول پروژه های بسیاری را اجرا کرده ایم. این پروژه ها شامل کنترل پیامکی رله، رله تایمردار و ... است. به عنوان مثال با کلیک بر روی این لینک، پروژه کنترل پیامکی رله با قابلیت مدیریت شماره های مجاز را می توانید مطالعه کنید. در کنار این، با کلیک بر روی این لینک، پروژه ای را مشاهده می کنید که در آن رله ها از راه دور زمان فعال سازی آن ها، مدیریت می شود.

 


3-ماژول GSM مناسب ساخت ردیاب خودرو


یکی از مهم ترین کاربردهای ماژول های GSM، ساخت ردیاب های خودرو است. به کمک این ماژول ها می توانید ردیاب های خودرو و گجت های تعیین مکان بسازید. یکی از مهم ترین و پرکابردترین نوع این ماژول ها، ماژول SIM808 است. این ماژول علاوه بر کلیه قابلیت های GSM، بر روی خود از GPS هم بهره می برد. بدین ترتیب به کمک این ماژول شما از هر ماژول جانبی دیگری بی نیاز خواهید شد.

 

جهت راه اندازی و کار با این ماژول برد راه انداز(هدر برد) نیز طراحی شده که کار را بسیار ساده می کند. همچنین ما در دیجی اسپارک پروژه های مختلفی را با این ماژول راه اندازی کرده ایم. به عنوان مثال با کلیک بر روی این لینک، آموزشی را می توانید مطالعه کنید که در آن به ردیابی آنلاین موقعیت پرداخته ایم. همچنین در این پروژه از طریق اینترنت GPRS توانسته ایم رله متصل به دستگاه را اینترنتی کنترل کنیم.

در آموزشی دیگر، به طراحی و پیاده سازی یک سیستم هشدار SOS پرداختیم. در این سیستم کاربر می تواند در موقع مواقع اضطراری، با فشردن یک کلید، درخواست کمک کند. این کمک از طریق ارسال پیامک موقعیت وی و تماس تلفنی، به اطلاع شماره از پیش تعریف شده خواهد رسید. این آموزش با کلیک بر روی این لینک قابل مطالعه است.

 


4- ماژول های 3G


 زمانیکه بخواهیم دیتا را در سرعت های بالا تبادل کنیم، قطعا نیاز به ماژول های 3G خواهیم داشت. ماژول های 3G قابلیت ارسال داده ها در سرعت های بالا دارند. در کنار این، ماژول های 4G هم از سرعت بالاتری نسبت به 3G برخوردار هستند. در این ماژول ها شما می توانید به ارسال فیلم بپردازید. به عنوان مثال ماژول SIM7000C یک ماژول فوق العاده کاربردی است. این ماژول دارای قابلیت TDE-LTE بوده و می تواند داده ها را با سرعت زیادی تبادل کند. جهت راه اندازی و کار با این ماژول شیلد آردوینو توسعه یافته است. این شیلد قابلیت قرارگرفتن روی آردوینو را دارد. در کنار این، این شیلد دارای قابلیت های فراوانی بر روی خود است.

 

جهت راه اندازی و کار با این شیلد یک آموزش در دیجی اسپارک طراحی شده که با کلیک بر روی این لینک، قابل مطالعه است. در کنار این، ماژول sim5300e یک ماژول فوق العاده کلیدی و کاربردی است. این ماژول قابلیت پشتیبانی از 3G را دارد. در کنار این، ماژول SIM5300E دارای GPS بوده و می توان یک ردیاب با آن ساخت.

 


آموزش های ماژول های سیم کارت


لینک آموزش های ماژول سیم کارت، کلیک کنید

 


نحوه دسترسی به ماژول های سیم کارتی


لینک خرید ماژول های سیم کارتی، کلیک کنید  

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم