مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

تا حالا با ESP ویجت هواشناسی ساختی؟

نوشته شده در تاریخ1401-07-19 1566
دوست داشتن

ویجت ها ابزارهای بسیار کاربردی در دنیای هوشمند این روزها هستند. به کمک این ابزارها یکوچک می توانیم اطلاعات بسیاری از مخیط اطراف کسب کنیم، به دستگاه های مختلف فرمان دهیم و به طور کلی زندگی هوشمندانه ای داشته باشیم. یکی از مهم ترین و پرکابردترین نوع ویجت ها، ویجت هواشناسی است. به کمک این ابزار می توانیم به صورت لحظه ای از آب و هوا محیط اطلاع داشته باشیم. در این بلاگ قصد داریم به ساخت یک ویجت هواشناسی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 


قدم اول تعریف ویجت هواشناسی


قبل از اینکه به سراغ ساخت برویم، بیاید تعریفی از ویجت داشته باشیم؛ شاید بد نباشد! یک ویجت ابزار الکترونیکی کوچکی است که یا با ما اطلاعاتی می دهد، یا اینکه از ما فرمان می گیرد. مثلا ممکن است یک ویجت از ما فرمان صوتی دریافت کند و لامپ ها را کنترل نماید. پیشتر در آموزشی در دیجی اسپارک این مورد را پیاده سازی کرده ایم. در این آموزش شما می توانید از طریق فرمان صوتی، وسایل برقی را کنترل کنید! برای مطالعه این آموزش می توانید روی این لینک کلیک کنید.

 

در پروژه ای دیگر اما، به ساخت یک ساعت و دماسنج رومیزی پرداختیم. در این گجت میزان دمای محیط به همراه ساعت بر روی نمایشگر OLED نمایش داده می شود. برای مطالعه این آموزش می توانید روی این لینک کلیک کنید.

 

اما گاهی اوقات می توان گجت های هوشمندی که به ما دیتا برسانند، بسازیم. در این نوشتار به گجتی خواهیم پرداخت که به اینترنت متصل شده و وضعیت آب و هوا را به صورت زنده بر روی نمایشگر به ما نشان می دهد.

 


قدم دوم معرفی پردازنده


 طبعا برای اتصال به اینترنت و دریافت داده نیاز به ماژول مخصوص داریم. به همین منظور ما از ماژول ESP8266 استفاده می کنیم. این ماژول می تواند به اینترنت متصل شده و داده ارسال و دریافت کند. اگر اولین بار است که نام این ماژول را می شنوید یا اینکه کار با این ماژول برای شما گنگ است، ما در دیجی اسپارک سلسله آموزشی منتشر کرده ایم. با کلیک بر روی این لینک  می توانید این سلسله آموزش را مطالعه کنید.

 

ماژول ESP8266 قابلیت اجرای برنامه کاربر را در کنار امکان وای فای و اتصال به اینترنت را دارد. این ماژول بردهای راه اندازی مختلفی دارد که شما بسته به نوع می توانید مورد مد نظر خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این لینک می توانید انواع بردهای ESP را انتخاب کنید.

 


قدم سوم نمایشگر


 پس از پردازنده، نوبت به نمایشگر می رسد. جهت نمایش داده های مربوط به دما، رطوبت و.... انواع نمایشگرها را می توانیم انتخاب کنیم. یکی از نمایشگرهای کاربردی، نمایشگر کاراکتری است. این نمایشگرها در پروژه های بسیار کاربرد دارند.

 

در کنار این، نمایشگرهای سون سگمنت هستند. این نمایشگرها در پروژه های بسیاری استفاده می شوند. نمایشگرهای سگمنت پایه های زیادی دارند، اما نمایشگر TM1637 یک نمایشگر بسیار کاربردی با تنها 2 پایه است.

 

در کنار این، نمایشگرهای OLED را داریم. این نمایشگرها با قیمت مناسب، مصرف کم، وضوح بالا انتخاب بسیار مناسبی هستند. نمایشگرهای OLED در گجتهای بسیاری استفاده می شوند. به عنوان مثال در ساعت های هوشمند، دستگاه های پالس اکسی متر و.... این نمایشگرها بسیار کابردی هستند.  به عنوان مثال در آموزشی به طراحی و پیاده سازی یک سیستم پالس اکسی متر پرداختیم که داده ها را روی نمایشگر OLED نمایش می دهد. با کلیک بر روی این لینک می توانید این آموزش را مطالعه کنید.

 

برای ساخت ایستگاه هواشناسی، می توانیم از نمایشگر OLED استفاده کنیم. نمایشگر OLED در ویجت هواشناسی داده های مربوط به دما/رطوبت و... را نمایش می دهد.

 


نحوه دسترسی آموزش ساخت ویجت هواشناسی


لینک آموزش ساخت ویجت هواشناسی، کلیک کنید

 

 

محصولات مرتبط
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم