مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

کدام آداپتور برای رزبری پای Raspberry Pi مناسب است؟

نوشته شده در تاریخ1398-10-24 توسط 5210
دوست داشتن

برد رزبری پای یکی کامپیوترهای کوچک و کم مصرف از لحاظ انرژی می‌باشد. برد رزبری پای Raspberry Pi از سال 2012 شروع به فروش کرده است. این برد بر پایه تراشه ARM طراحی شده است. تفاوت عمده برد رزبری پای با دیگر کامپیوترها یا Mini PCها در تغذیه و مصرف انرژی آن می‌باشد. ولتاژ کاری این برد 5 ولت میباشد. برای تامین انرژی بایستی از آداپتور مخصوصی استفاده کرد. ولی این همه‌ی ماجرا نیست. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که این منبع تغذیه باید چه میزان توان داشته باشد. در ادامه این آموزش تلاش می‌کنم بررسی جامعی روی این موضوع ارایه دهم.

  

آداپتور USB مخصوص برد رزبری پای Raspberry Pi

بنیاد رزبری پای تلاش می‌کند که هر سال نسخه جدید و یا حداقل به روز شده‌ای را معرفی کند. تمای این بردها از بدو ورود به بازار از تغذیه 5 ولتی استفاده می‌کرده‌اند ولی هر کدام براساس نیازمندی و استفاده از متعلات روی برد، به جریان متفاوتی نیاز داشته‌اند. موضوع جریان دهی یک آداپتور و یا شارژر کاملا از موضوع ولتاژ خروجی آن متفاوت است. ولتاژ تغذیه برد رزبری پای 5 ولت است ولی جریان مورد نیاز آن بسته به کاربری‌اش متغییر خواهد بود. از نسخه 3B به بعد جریان مورد نیاز به حداقل 2.5 آمپر رسید. برای استفاده معمولی از برد رزبری پای به جریان دهی حداقل 2.5 آمپری نیاز بود. ولی چنانچه از نمایشگر مخصوص رزبری پای به صورت شیلد استفاده می‌کنید، طبیعتا به جریان بالاتری نیاز خواهید داشت. اگر از USB HuB برای افزایش پورت USB استفاده می‌کنید، تغذیه با جریان دهی بیشتری نیاز خواهید داشت. در هر کدام از شرایط بسته به نوع کاربرد برد، جریان مورد نیاز متفاوت خواهد بود. 

 

تشخیص آداپتور مناسب برای رزبری پای Raspberry Pi

آداپتورها یا شارژهای تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر وسایل را با دقت نگاه کنید. روی آن‌ها یک سری اطلاعات فنی و مصرفی و استانداردهای تولیدی و... نوشته شده است. این اطلاعات برای مصرف آداپتور بسیار اهمیت دارند. از جمله فرکانس کاری، محدوده ولتاژ ورودی، ولتاژ خروجی و نوع سوکت و اتصالات فیش خروجی همگی اهمیت دارند. حال سوال پیش می‌آید که آیا هر اطلاعاتی قابل قبول است؟ پاسخ به این سوال با توجه به وضعیت حال حاضر در بازار و رقابت بوجود آمده بر سرقیمت محصولات چینی،  نمی‌توان به هر اطلاعاتی بسنده کرد. به عنوان مثال نوعی آداپتور سفید رنگ در بازار موجود است. این کالا پیش از این در دانشجو کیت با عنوان آداپتور سوئیچینگ 2 آمپر به فروش می‌رفت. تا اینکه فشار مشتری‌ها مبنی بر قیمت ارزان‌تر به آنجا ختم شد که این آداپتور از جنس اورجینال را دیگر موجود نکردیم. ولی با حفظ ظاهر همین آداپتور، در بازار محصولاتی موجود بودند که حتی توان عبور جریان 300 میلی آمپری را هم نداشتند. 

یکی از راهکارهایی که در این خصوص وجود دارد، تست کردن آداپتور می‌باشد. ما در دانشجو کیت برای رفع این مشکل کاربران اقدام به تست چندین نوع مختلف از آداپتور برای رزبری پای Raspberry Pi کردیم. به عبارتی هر آداپتوری که در فروشگاه دانشجو کیت به عنوان آداپتور رزبری پای معرفی می‌شود، پس از تست‌های مختلف، آماده به فروش می‌شود. در حال حاضر آداپتور 5 ولت فوجیتسو 2.6A را به عنوان یکی از منبع تغذیه‌های مناسب و کاربردی برای رزبری پای معرفی کرده‌ایم. این آداپتوری که در دانشجو کیت به فروش می‌رسد، پیش از این در پروژه‌های مختلفی استفاده شده است. منظور این است که کاملا جوابگوی نیازمندی‌های برد رزبری پای می‌باشد. چنانچه به هنگام تهیه آداپتور رزبری پای Raspberry pi نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، میتوانید از طریق پرتال پشتیبانی دانشجو کیت، و بخش مشاوره قبل از خرید، اقدام بفرمایید. 

 

 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32243207

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم