مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

آموزش کار با هویه قلمی و اصول خرید هویه

نوشته شده در تاریخ1398-12-13 توسط 6910
دوست داشتن

لحیم کاری راهکاری برای ایجاد اتصال بین قطعات الکترونیکی و بردهای الکترونیکی است. برای انجام لحیم کاری به ابزاری الکتریکی به نام هویه نیاز داریم. هویه ابزار اولیه لحیم‌کاری است که دارای یک نوک فلزی بوده و در حدود ۴۳۰ درجه سانتیگراد داغ می‌شود. هویه‌ها بر اساس شکل نوک و توان حرارتی دسته بندی می‌شوند. یکی از معمول‌ترین تفاوت‌ها در هویه شامل هویه قلمی و هویه تفنگی می‌باشد. با استفاده از هویه گرما را به وسایلی نظیر سیم، پایه ترانزیستور و پدهای روی مدار چاپی (PCB)  منتقل کرده و آن‌ها را لحیم می­‌کنیم. وقتی پایه مورد نظر به اندازه کافی گرم شد، سیم لحیم، که توسط نوک هویه ذوب شده، روی آن را پر می‌کند. این‌ها تعریفی ساده از عملکرد هویه هستند.

 

راهنمای انتخاب هویه

هویه دارای کیفیت‌های مختلفی است. برندها و تولیدی‌های مختلفی با رده کیفیتی متفاوت اقدام به ساخت هویه می‌کنند. براساس توان مصرفی هویه که معمولا با وات مشخص می‌شود، دسته بندی می‌شوند. نوع دیگر دسته بندی هویه بر اساس مدل سر هویه و جنس آن است. مثلا هویه با سرنسوز، که یکی از اقلام پر طرفدار در سایت دانشجو کیت می‌باشد. نوع دیگر، هویه با سر مخصوص قطعات SMD هویه با نوک کج همگی از انواع دسته بندی هویه هستند. نوع دیگر دسته بندی هویه‌ها براساس فرم دسته آن است. هویه قلمی، هویه دسته چوبی، هویه تفنگی و یا هویه دسته مثلثی از انواع دسته بندی هستند. هویه دسته مثلثی سومو در فروشگاه دانشجو کیت موجود است و یکی از هویه‌ها برای کار به صورت طولانی است. این هویه دسته مثلثی دارای ال ای دی هم میباشد. فروشگاه دانشجو کیت، هویه‌های سومو را با گرانتی شرکتی ارایه میکنم. نوع دیگری از هویه‌ها که بسیار تخصصی و حرفه‌ای هستند. هویه‌های رومیزی نام دارند. این مدل دارای هویه نوک فلزی و هویه هوا گرم هستند.

  

 از کجا هویه بخریم؟

خرید از فروشگاه‌های معتبر، تنها راه خرید منطقی و مطمئن میباشد. با توجه به اینکه هویه دارای کیفیت‌های مختلف، برندهای مختلف می‌باشد. در صفحه محصولات هویه در دانشجو کیت رنج قیمت هویه کاملا متفاوت و بستگی به عوامل مختلفی دارد. به عنوان مثال هویه گوت یک برند قدیمی و بسیار مطرح در زمینه تولید هویه است. ولی امروزه با همین برند و بسته بندی‌های متفاوت در بازار یافت می‌شود. ولی هویه گوت اصلی کجا و هویه گوت غیر اصل کجا. ما در دانشجو کیت نوعی از هویه گوت را تحت لیسانس این شرکت ارایه میکنیم و منحصرا به تولیدکنندگان که مدت زمان طولانی از هویه استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم. هویه‌های برند سومو همگی دارای گارانتی شرکتی هستند. و همواره لوازم جانبی آن‌ها شامل المنت و سر هویه در فروشگاه دانشجو کیت موجود است. هویه دیگری با برند دایو هم موجود است. از نظر کیفیتی در حد سومو و کمی رده بالاتر می‌باشد. این هویه هم دارای انواع تفنگی و قلمی میباشد. لوازم جانبی برای هویه دایو در فروشگاه دانشجو کیت همواره موجود است.

 

  

به هنگام انتخاب هویه، چه برای مصرف آموزشی، چه برای مصرفی کارگاهی و حتی مصرف دانشگاهی، باید بدنه و ظاهر آن کیفیت مناسبی داشته باشد. الباقی موارد شامل المنت هویه و سر هویه، به عنوان بخش مصرفی آن، قابلیت جابجایی و تعویض را دارند. هویه‌هایی که در دانشجو کیت ارایه میکنیم، بسیار متنوع هستند. حتی برای افرادی که فقط یک کار کوچک دارند، هویه یکبار مصرف هم موجود کرده‌ایم. کافیست برای اطلاع از قیمت هویه به فروشگاه دانشجو کیت مراجعه کنید. دانشجو کیت از سال 1360 مشغول به فعالیت و ارایه خدمات می‌باشد. در کنار هویه، اقلام دیگر از جمله، قلع کش هویه، سیم قلع، روغن لحیم کاری و اسفنج تمیز کننده سر هویه هم موجود می‌باشد.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم