مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

آموزش ساخت پاور بانک در منزل

نوشته شده در تاریخ1398-09-05 توسط 7507
دوست داشتن

پاوربانک یکی از گجت‌های مهم و روزمره برای تمامی افراد می‌باشد. از زمانی که موبایل‌های هوشمند جای مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها پیدا کردند. اتمام شارژ و نگهداری آن یکی از دغدغه‌های عموم کاربران شده است. از اینرو همراه داشتن یک پاور بانک به عنوان مرکز ذخیره انرژی بسیار اهمیت دارد. در این پست به شما آموزش میدهیم که چطور با کمترین هزینه، یک پاور بانک عالی را در منزل بسازید.

 

دو بخش اصلی در پاور بانک Power Bank

پاور بانک از دوبخش برد کنترل و باتری تشکیل شده است. هر دو بخش برای کارایی مناسب، اهمیت دارند. در بخش اول انواع بردهای کنترلی برای پاور بانک وجود دارند. از جمله ماژول پاور بانک Power Bank که در این لینک انواع بردهای کنترل یا همان ماژول را میتوانید مشاهده کنید. ابتدا ماژول پاور بانک تک کاناله را بررسی می‌کنیم. روی برد جای چند اتصال مختلف وجود دارد. در بخش که با B+ و B- مشخص شده‌اند. مخصوص اتصال به باتری هستند. در پاور بانک‌ها از نوعی باتری خاص و قابل شارژ استفاده می‌شود. در ادامه راجع به باتری‌های مورد استفاده در پاور بانک بیشتر توضیح خواهیم داد. اما ماژول پاور بانکی که برای این آموزش انتخاب کرده‌ایم، از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نوع آن یعنی پاور بانک تک کاناله است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این ماژول یک پورت خروجی دارد.

 

در بخش انتهایی ماژول محل اتصال باتری است. که با مثبت و منفی، همانند توضیحات بالا، مشخص شده است. در بخش جلویی برد محل شارژ کردن باتری پاور بانک با پورت Micro USB و محل خروجی برای شارژ موبایل توسط پورت USB مشخص شده است.

 

باتری پاور بانک Power Bank

در پاور بانک‌ها برای شارژ و استفاده از انرژی الکتریکی،  ذخیره شده به نوعی باتری به نام لیتیومی نیاز داریم. اما این باتری‌های لیتیومی چندین نوع مختلف داشته و هر کدام ویژگی‌ها و کاربری خاصی دارند. مثلا باتری لیتیوم پلیمر نوعی باتری سبک و کم حجم است. معمولا در موبایل‌ها از این باتری استفاده میشود. یا باتری لیتیوم یون نوع دیگری است که نسبت به قبلی وزن بیشتر و حجم بیشتری دارد. این نسبت وزن و حجم براساس راندمان کاری آن‌ها مشخص می‌شوند. در این آموزش ما از باتری لیتیوم یون استفاده می‌کنیم. به این دلیل که از لحاظ کار کردن با آن، ریسک و خطر کمتری نسبت به پلیمری دارد. حال بایستی با استفاده از یک جاباتری مخصوص که خودش دو رشته سیم به رنگ قرمز و مشکی دارد، اتصالات را به ماژول پاور بانک برقرار کنیم. به تصویر زیر دقت کنید.

پس از ایجاد اتصال بین باتری و ماژول پاور بانک، اقدام خاص دیگری لازم نیست انجام دهیم. فقط کافیست که باتری‌ها را داخل این جاباتری قرار دهیم و از پاور بانک خانگی خود لذت ببریم. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره قبل از اقدام به خرید این اقلام، می‌توانید از طریق پرتال پشتیبانی دانشجوکیت اقدام کنید.

 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم