مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

ماژول Sim808 با پشتیبانی از مکان یابی GSM/GPS و بلوتوث نسخه 3 Z1F01

مرجع:
DKP - 40562
DKP - 40562
نام تجاری:
دسته بندی: سیم کارت و GSM
موجود شد خبرم کن
توضیحات

ماژول Sim808 با پشتیبانی از مکان یابی GSM/GPS و بلوتوث نسخه 3 Z1F01

 ماژول های مخابراتی سیم کارت، از پرکاربردترین ماژول ها در صنایع  پروژه های مختلف به شمار می روند. به کمک این ماژول ها می توان از راه دور، به ارسال و دریافت داده پرداخت. با قرار دادن سیم کارت درون این ماژول، می توان به شبکه تلفن همراه کشور متصل شد. پس از اتصال به شبکه، همانند یک تلفن همراه می توان به ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس تلفنی و .... پرداخت. ماژول SIM808، یک ماژول فوق العاده کاربردی در طراحی سیستم های کنترل از راه دور به شمار می رود. به کمک این ماژول می توانید با ارسال و دریافت پیامک، به کنترل وسیال برقی از راه دور و دریافت داده های مختلف نظیر دما و رطوبت محیط بپردازید. به لطف وجود قابلیت GPRS، امکان ارسال و دریافت داده ها از طریق شبکه اینترنت، میسر شده است. در کنار این، ماژول SIM808، قابلیت کلیدی و فوق العاده کاربردی  GPS را در خود دارد. به کمک این قابلیت می توانید به سادگی و بدون نیاز به هیچ ماژول دیگری، موقعیت جغرافیایی دقیق ماژول را به دست آورید. بدین ترتیب، به کمک این ماژول شما یک تلفن همراه با قابلیت های کامل به همراه GPS خواهید داشت.

ماژول SIM808 نسخه Z1F013، دارای تغذیه 5 ولت است. از آنجاییکه این ماژول حساس به تغذیه است، منبع تغذیه متصل به ماژول می بایست حتما جریان حداقل 2 آمپری داشته باشد. این ماژول با کلیه بردهای آردوینو ESP و سایر میکروکنترلرها نظیر ARM سازگاری کامل دارد.

  

مشخصات فنی و ویژگی های کلی ماژول Sim808 با GSM/GPS 3 Z1F01

 ولتاژ کاری 5 ولت

مجهز به رادیو FM

مجهز به  بلوتوث داخلی 

قابلیت برقراری  تماس  تلفنی دو طرفه

دارای GPS جهت تشخیص مکان، سرعت، زمان ,...

قابلیت ارسال و دریافت پیامک تحت شبکه همراه کشور

قابلیت فعالیت در 4 باند فرکانسی 850/900/1800/1900

پشتیبانی از GPRS و قابلیت ارسال و دریافت داده تحت این پروتکل

دارای پورت سریال UART جهت ارسال فرامین و دریافت داده از ماژول

  

کاربردهای ماژول Sim808 با پشتیبانی از مکان یابی GSM/GPS و بلوتوث Z1F01

گجت های هوشمند

طراحی و پیاده سازی ردیاب های خودرو

طراحی و پیاده سازی ردیاب های حیوانات

طراحی و پیاده سازی سیستم های کنترل از راه دور

مانیتورینگ موقعیت مکانی و وضعیت جسمانی افراد سالمند

طراحی و پیاده سازی ردیاب های مخصوص افراد مبتلا به آلزایمر و اختلال حواس

 

 

الزامات و نکات فنی در راه اندازی ماژول  Sim808 GSM/GPS و بلوتوث

1- در رابطه با این ماژول، جهت اتصال به شبکه GSM نیاز به آنتن دارید. برای آنتن، می توانید از آنتن GSM و مبدل آن استفاده نمایید.

2- همانطور که پیشتر نیز گفته شد، ماژول SIM808 به شدت به تغذیه حساس است. برای تامین تغذیه این ماژول، می توانید از این آداپتور استفاده نمایید. جهت اتصال آداپتور به ماژول، می بایست سوکت آن را جدا کرده و با رعایت پلاریته، آداپتور را به ماژول متصل نمایید.  افزون بر این، در صورتیکه قصد تغذیه این ماژول به کمک باتری را دارید، می بایست ولتاژ باتری را به کمک ماژول XL6009 افزایش و سپس به کمک کاهنده LM2596 به 5 ولت کاهش دهید. آموزش کامل این مورد را با کلیک بر روی این لینک می توانید دنبال کنید.

 

 

آموزش اول: آموزش ساخت دستگاه موقیعت یاب با GPS ماژول SIM808 نمایش نقشه

امروزه پروتکل مخابراتی بر بستر ماژول‌های GSM بسیار پر کاربرد شده است. به صورتی که جزء سخت افزارهای مهم در زیر ساخت اطلاعاتی شده اند. پیش از این در وبسایت دیجی اسپارک کار با ماژول sim800l آموزش داده شد، اکنون آموزش کار با ماژول sim808 با پروژه موقعیت یاب با GSP یا همان ردیاب GPS را پیش رو داریم. ماژول GSM Sim808 دارای قابلیت GPS و بلوتوث برای ردیاب GPS می‌باشد.

ادامه آموزش

  

آموزش دوم: کنترل کلیه وسایل توسط مدار SMS Control و ماژول سیم کارت SIM808

برای کنترل از راه دور سیم کارتی در پروژه مدار SMS Control قادر خواهیم بود با استفاده از ماژول GSM و GPS سیم کارت SIM808 به همراه برد آردوینو و چند رله، هر گونه وسیله و تجهیزات را  از راه دور کنترل نماییم. برد آردوینو از این جهت اهمیت دارد که مدار فرمان‌دهنده این پروژه است و ماژول SIM808 به عنوان مبدل سیم کارت و پل ارتباطی با شبکه مخابراتی است. پیامک از طریق ماژول Sim808 به کدهای قابل فهم آردوینو تبدیل می‌شود؛ سپس آردوینو به ماژول‌های رله Relay فرمان می‌دهد.

ادامه آموزش

 

آموزش سوم: ساخت دستگاه live location با ماژول GSM / GPS و تراشه Sim808

چنانچه در پروژه‌ای نیاز به دریافت موقع مکانی به صورت لحظه‌ای و با سرعت به روزرسانی مناسب داشته باشیم. نیاز به ماژول GSM و GPS میباشد. برای اینکار باید با استفاده gprs سیم کارت موقعیت مکانی را را در هر لحظه به یک سرور بفرستیم. این روش از سرعت مناسبی برخوردار است. همچنین از لحاظ اجرایی، هزینه کمتری خواهد داشت.

ادامه آموزش

 

آموزش چهارم:  ساخت دزدگیر لیزری با آردوینو و قابلیت ارسال SMS با Sim808

 در این پست بسیار جذاب، شیوه ساخت دزدگیر لیزری با آردوینو و سنسور لیزری، دقیقا مشابه همان لیزرهایی که در فیلم‌های سینمایی سارقان از لابه‌لای آن‌ها برای رسیدن به گاوصندوق بانک، عبور می‌کنند.

ادامه آموزش

 

آموزش پنجم: کنترل موتور DC با اینترنت GPRS ماژول SIM808 درایور L289 و ردیابی آنلاین

در این آموزش قصد داریم همانند آموزش پیشین، به کمک اینترنت GPRS ماژول SIM808، علاوه بر ارسال موقعیت مکانی، یک موتور الکتریکی را به صورت چپ گرد یا راست گرد همراه با دور آن از طریق اینترنت کنترل نماییم. 

ادامه آموزش

 

آموزش ششم: کنترل وسایل برقی با اینترنت GPRS ماژول SIM808 با قابلیت ردیابی آنلاین

 در این آموزش هم، ما به کمک برد آردویینو UNO و ماژول SIM808، با ارسال موقعیت مکانی به سرور، برای اولین بار در سطح آموزشی محتوای فارسی، از وب سایتی که پیشتر به همین منظور طراحی کرده ایم، فرمان فعال یا عدم فعال سازی را  به کمک اینترنت ماژول SIM808 دریافت خواهیم نمود.  در نظر داشته باشید که در این آموزش از هیچ یک از کتابخانه های آماده ماژول SIM808 استفاده نشده و خود اقدام به طراحی توابعی در جهت ارتباط با ماژول، نموده ایم.

ادامه آموزش

 

آموزش هفتم:  ساخت پنل پیامکی ساده با برد آردوینو UNO و ماژول SIM808

در این آموزش قصد داریم تا با ترکیب سنت و مدرنیته، از طریق اینترنت به ارسال پیامک بپردازیم. به عبارتی پنل پیامکی آردوینو بسازیم. برای ارسال پیامک از طریق اینترنت، یک وب سایت ساده طراحی کرده و متن و شماره مقصد را در آن قرار می دهیم. در طرف دیگر برد آردوینو به کمک اینترنت ماژول SIM808 با اتصال به سرور، پیام و متن را دریافت می نماید. پس از دریافت پیام و متن، به کمک قابلیت GSM در ماژول SIM808، پیامک را به کاربر ارسال خواهیم نمود.

ادامه آموزش

  

آموزش هشتم: ساخت دستگاه تماس اضطراری با Sim808 ماژول جی اس ام SOS و برد آردوینو

در این آموزش توسط تماس اضطراری با Sim808، به طراحی یک سامانه کاربردی می پردازیم که به کمک آن، در مواقع حساس، تنها با فشردن یک دکمه، می توانیم علاوه بر تماس با شماره تلفن از پیش تعیین شده، موقعیت مکانی خود را ارسال نماییم. حتی می توان این پروژه را به شکل یک گجت پوشیدنی، مثل یک مچ بند طراحی نمود، یا اینکه  به صورت یک دستگاه کوچک در فروشگاه ها قرار  گرفته و در مواقع اضطراری، با برقراری تماس تلفنی با پلیس و یا همسایگان و افراد دیگر، موقعیت فروشگاه نیز ارسال شود.

ادامه آموزش

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 40562

مشخصات

کاربری
مناسب برای استفاده صنعتی
نوع ماژول
GPS - GSM
تعداد قطعات
30 عدد
ابعاد فیبر
37 * 37 میلی متر
تعداد فیبر
1 عدد
سطح تجربه مورد نیاز
نیمه حرفه ای
ولتاژ مورد نياز
3.4 تا 4.4 ولت DC
فیبر مدار چاپی
فایبر گلاس دورو متالیزه
چاپ مس
دارای چاپ سبز رنگ
تعداد پایه ها
7 پایه
اقلام همراه محصول
ندارد
ترتیب پایه ها
GND - R - T -K - V - G - S
سازنده
simcom
کشور سازنده
چین
نوع کانکتور
پین هدر
پروتکل ارتباطی
serial
کد تجاری
sim808
تعداد پورت USB
ندارد
سایر توضیحات
دارای باند GSM 850/900/1800/1900MHz - GPRS کلاس 1210 - سازگار با GSM phase 2/2+
سایر قابلیت‌ها
کنترل با (AT commands(3GPP TS 27.007,27.005 قابلیت اتصال SD cardقابلیت اتصال BT- GSM- GPS
حساسیت
-165dBm
Bluetooth
دارد
نظرات(61)
رتبه‌بندی کلی
5
61 نظرات
کیفیت کالا
(5)
ارزش خرید
(5)
سوالات متداول
    با سلام برد هایی که با سیم کارت کار میکنند بابت بحث ریجستری به مشکل بر نمیخورند؟

    با سلام

    ماژول‌های سیم کارتی در طرح رجیستری نیستند. ولی بسیاری از کاربران در راه اندازی به مشکل می‌خورند و بسیاری از این مشکلات ارتباطی با طرح رجیستری ندارند.


    آیا میتوان تغذیه ماژول سیم کارت را مستقیما از پایه‌های آردوینو تامین کرد؟

    با توجه به اینکه ماژول سیم کارت برای اتصال به شبکه و تبادل اطلاعاتی در بستر مخابراتی، به جریان وابسته است. امکان تامین تغذیه آن مستقیما از پایه‌های میکروکنترلر امکان پذیر نیست. بایستی حتما از منبعی مجزا با قابلیت جریان دهی کافی تامین شود. در غیر این صورت مشکلات مختلفی را شاهد خواهید بود. البته در هر مدل ماژول مقدار جریان کشی و ولتاژ کاری ممکن است متفاوت باشد که بایستی براساس نوع ماژول اقدام کنید.


    برای تامین اینترنت با ماژول سیم کارت چی باید تهیه کنم؟

    ماژول‌های سیم کارتی قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی را دارند. از اینرو امکان بهره برداری از کلیه قابلیت‌های یک سیم کارت را هم دارند. استفاده از اینترنت سیم کارت هم یکی از این موارد است. در بسیاری از پروژه‌های مختلف نیاز به کارگیری اینترنت برای تبادل اطلاعات وجود دارد. پهنای باند اینترنت ماژول سیم کارت براساس کاربری که مد نظر دارید، بایستی انتخاب شود. ماژول سیم کارت Sim800L دارای پهنای باند 2g است. بنابراین اگر در پروژه‌ای به ماژول اینترنت سیم کارت نیاز باشد، می‌توان از آن برای ارسال اطلاعات سبک مانند Text استفاده کرد. در کل براساس پهنای باند مورد نیاز پروژه بایستی ماژول سیم کارتی را انتخاب کرد. 

    اما برای استفاده از اینترنت سیم کارت به صورت مودم همراه برای سیستم‌های کامپیوتری شخصی، توصیه نمی‌شود. با توجه به اینکه ماژول سیم کارت نیازمند بردهای میکروکنترلر جهت راه اندازی هستند و پهنای باند محدودی دارند، برای استفاده از اینترنت سیم کارت به عنوان مودم، توصیه نمی‌شود. 


    همراه با ماژول sim800l چه قطعاتی باید تهیه کنم؟

    ولقطعات مورد نیاز برای راه اندازی ماژول sim800l عبارتند از:

    • ماژول sim800l
    • سیم کارت
    • منبع تغذیه
    • آنتن GSM
    • کابل USB به سریال
    • خازن 1000 میکروفاراد
    • ماژول کاهنده LM2596

    علت روشن نشدن ال ای دی ماژول جی پی اس چیست؟ اگر روشن نشود به معنی آسیب دیدن ماژول است؟

    ماژول GPS زمانی که بتواند به ماهواره‌ها متصل شود. از طریق ال ای دی روی برد وضعیت را مشخص می‌کند. به طور کلی دو وضعیت برای ال ای دی مازول جی پی اس مدل Neo6M وجود دارد. 

    1- ال ای دی هیچ واکنشی ندارد: ماژول در حال جستجو برای اتصال به ماهواره است.

    2- ال ای دی هر یک ثانیه چشمک می‌زند: ماژول به ماهواره متصل شده و موقعیت یابی در حال ثبات است.


    تفاوت ماژول Neo-6M و ماژول Neo-7M و ماژول Neo-M8 چیست؟

    تراشه‌های جی پی اس ساخت uBlox تنوع زیادی دارند. هر کدام براساس فرکانس کاری، سرعت تبادل اطلاعات، بادریت و جریان مصرفی و تعداد اتصال همزمانی ماهواره‌ای متفاوت هستند. این سه نسخه از تراشه‌های جی پی اس uBlox در بازار ایران بسیار پر مصرف هستند. در ادامه تفاوت هر کدام را توضیح خواهیم داد. 

    ماژول جی پی اس Neo-6M

    دارای قابلیت اتصال فقط به ماهواره‌های GPS است. تا 22 ماهواره را از طریق 50 کانال می‌تواند پشتیبانی کند. همچنین در -161 dB بالاترین سطح دقت با گرید صنعتی را ارایه می‌دهد. میزان جریان مصرفی هم در حد 45mA است. ماژول GPS Neo6M دارای اینترفیس‌های ارتباطی UART و USB و I2C و SPI است. انواع مختلف از این نسل شامل NEO-6G و NEO-6Q و NEO-6M هستند. برای درک تفاوت کامل هر کدام بایستی به دیتاشیت ماژول‌ها مراجعه کنید.

    ماژول GPS neo6m - دانشجو کیت

    ماژول جی پی اس Neo-7M

    این ماژول قابلیت Multi-GNSS را داراست. به این معنی که علاوه بر اتصال به ماهواره‌های GPS به دیگر ماهواره‌ها هم متصل می‌شود. به صورت عمومی قابلیت اتصال به ماهواره‌های آمریکایی و روسی را دارد. ماژول GPS Neo7M دارای اینترفیس‌های ارتباطی UART و USB و I2C و SPI است. انواع مختلف از این نسل شامل NEO-7N و NEO-7M است. برای درک تفاوت هر کدام بایستی به دیتاشیت ماژول‌ها مراجعه کنید.

    ماژول gps neo7m ساخت ublox - دانشجو کیت

    ماژول جی پی اس Neo-M8

    این ماژول GPS قابلیت اتصال به انواع بیشتری از ماهواره‌های GPS است. این موارد شامل ماهواره‌های BeiDou, Galileo, GLONASS, GPS / QZSS هستند. از این جهت ماژول Neo-M8 uBlox دقت بسیار بالاتری به نسبت نسل‌های قدیمی‌تر و سرعت تبادل اطلاعاتی بالاتری هم دارد. به صورت همزمان قابلیت دریافت اطلاعات از سه ماهواره مجزا را دارد. انواع مختلف از این نسل شامل NEO-M8J و NEO-M8M و NEO-M8N و NEO-M8Q هستند. برای درک تفاوت کامل هر کدام بایستی به دیتاشیت ماژول‌ها مراجعه کنید.  ماژول GPS NeoM8 دارای اینترفیس‌های ارتباطی UART و USB و I2C و SPI است.


    با سلام و عرض ادب برای تغذیه همزمان sim800l با باتری شارژی و آداپتور از چه نوع باتری و چه ماژولی باید استفاده کنیم؟

    با سلام

    برای این منظور بایستی تقسیم ولتاژی انجام دهید. برای این منظور دو منبع تغذیه لازم است. یکی باتری و دیگری آداپتور، آداپتور اقدام به شارژ باتری‌ها و باتری‌ها هم به صورت مجزا اقدام به تامین تغذیه برد می‌کنند. در این وضعیت دو حالت وجود دارد. یکی اینکه باتری و آداپتور به صورت همزمان در مدار باشند که در اثر قطع شدن برق شهری، مدار از طریق باتری لیتیومی تامین شود. حالت دوم به این صورت خواهد بود که آداپتور صرفا به عنوان شارژر باتری ها در مدار قرار بگیرد. 

    لینک کالاهای مورد نیاز

    ماژول شارژر باتری لیتیومی 18650 سه چیپ TP4056

    باتری لیتیوم یون LI-IO 2200 میلی آمپر 18650

    جاباتری تکی باتری لیتیوم یون 18650

    شرح اتصالات

    باتری را در جاباتری قرار داده و سپس به پایه‌های B+ و B- روی ماژول شارژر سه چیپ TP4056 متصل کنید. خروجی ماژول شارژر را به ماژول سیم کارتی متصل کنید. برای شارژ کردن باتری هم از بخش + - یا درگاه USB ولتاژ 5 ولت را تامین کنید. به این روش حالت دوم تقسیم ولتاژی که در ابتدای متن اعلام شد را پیاده سازی می‌کنید.


    آیان امکان راه اندازی چند سنسور DHT با ESP8266 با میکروپایتون وجود دارد؟

    امکان راه اندازی چند سنسور DHT با ESP8266 با استفاده از MicroPython وجود دارد. سنسورهای DHT با پروتکل دیجیتال و از طریق پایه‌های GPIO قابل اتصال به میکروکنترلرها هستند.


    چه جوری از میکروکنترلر ESP32 برای ساخت یک سیستم کنترل دما استفاده کنیم؟ برنامه نویسی پیچیده است؟

    برای ساخت یک سیستم کنترل دما با برد میکروکنترلر ESP32، به موارد زیر نیاز دارید:

    یک برد میکروکنترلر ESP32

    یک سنسور دما مثل DHT DS18B20

    یک المان سرد کننده

    با استفاده از کتابخانه DHT.h، می‌توانید از سنسور دما برای خواندن دمای محیط استفاده کنید. سپس، می‌توانید از این دما برای کنترل المان گرمایشی یا سرمایشی استفاده کنید.

    در خصوص برنامه نویسی از کتابخانه DHT و در صورت نیاز کتابخانه وای فای برای ارسال داده‌ها به پلتفرم IoT باید استفاده کنید. 


خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
محصولات مرتبط

ویژگی‌های فیزیکی

تعداد قطعات
30 عدد
ابعاد فیبر
37 * 37 میلی متر
تعداد فیبر
1 عدد
فیبر مدار چاپی
فایبر گلاس دورو متالیزه
چاپ مس
دارای چاپ سبز رنگ
تعداد پایه ها
7 پایه
نوع کانکتور
پین هدر
تعداد پورت USB

ارتباطات

نوع کانکتور
پین هدر
پروتکل ارتباطی
serial
Bluetooth

تغذیه

ولتاژ مورد نياز
3.4 تا 4.4 ولت DC

ویژگی های فنی

ترتیب پایه ها
GND - R - T -K - V - G - S
کد تجاری
sim808
Bluetooth

سایر ویژگی‌ها

کاربری
مناسب برای استفاده صنعتی
نوع ماژول
GPS - GSM
سطح تجربه مورد نیاز
نیمه حرفه ای
اقلام همراه محصول
سازنده
simcom
کشور سازنده
چین
سایر توضیحات
دارای باند GSM 850/900/1800/1900MHz - GPRS کلاس 1210 - سازگار با GSM phase 2/2+
سایر قابلیت‌ها
کنترل با (AT commands(3GPP TS 27.007,27.005 قابلیت اتصال SD cardقابلیت اتصال BT- GSM- GPS
حساسیت
-165dBm
2,200,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
0 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...
نوشته‌های مرتبط

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32243207

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم