مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

طراحی و شبیه سازی پروژه های مهندسی برق و فیزیک با COMSOL

مرجع:
DKP - 20042128
DKP - 20042128
نام تجاری:
دسته بندی: کتاب
موجودی: 30
250,000 تومان

فروشنده : نشر دانشگاهی كیان

ارسال این کالا توسط فروشنده بین 3 تا 4 روز کاری خواهد بود.
توضیحات

درباره کتاب طراحی و شبیه سازی پروژه های مهندسی برق و فیزیک با COMSOL

چرا کامسول؟

استفاده از نرم‌افزار قدرتمند COMSOL، به شکل چشمگیری میان دانشجویان، علاقه‌مندان و متخصصان شبیه‌سازی رو به افزایش است. این شبیه‌ساز که قادر به تحلیل مسایل متنوع حوزه‌های مختلفی از فنی و مهندسی گرفته تا علوم پایه و محض است، علاوه بر امکانات رایج سایر نرم‌افزارهای شبیه‌سازی بر پایه المان محدود، مانند کاربری آسان، امکانات درون‌برنامه‌ای و گرافیک قدرتمند، پشتیبانی از فایل‌های مدل متنوع ورودی و نیز امکان مدل‌سازی و تحلیل در یک، دو و سه بعد در شرایط پایدار و حتی تحلیل دینامیک (وابسته به زمان)، مزایای بسیار ارزشمند و ویژه‎ای نیز در دسترس کاربر قرار می‌دهد:

- کامسول یک نرم‌افزار تخصصی میان‌رشته‌ای است. بسیاری از مسایل و مدل‌های مورد مطالعه تنها به یک حوزه محدود و مربوط نمی‌شوند و تجزیه و تحلیل آنها نیازمند بررسی ابعاد مختلف آنهاست. به طور مثال در شبیه‌سازی یک سیستم مکانیکی که از الکتریسیته به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند، هر دو حوزه مکانیک و برق در حل مساله و درک شرایط آن دخیل هستند و باید به نحو مطلوب در تجزیه و تحلیل منظور شوند.کامسول از ماژول‌های بسیار متنوعی شامل حوزه‌های برق، فیزیک، شیمی، مکانیک، عمران، پزشکی و زیرمجموعه‌های آنها، برای تحلیل انواع مسایل بهره می‌گیرد که ابتدا مساله بر مبنای این ماژول‌ها تعریف و مدل می‌شود و سپس با برقراری ارتباط صحیح میان این ماژول‌ها و اعمال شرایط مرزی و اولیه مناسب، تحلیل جامع و دقیقی از مساله انجام می‌شود.

- کامسول، چندفیزیکی است. همان‌طور که گفته شد، این نرم‌افزار قادر به تحلیل مساله براساس تعریف ماژول‌های مختلف است. این ویژگی سبب می‌شود که بتوان فیزیک‌های مختلف را با استفاده از رابط-های فیزیکی در یک مدل کامسول تعریف کرد؛ به طور مثال می‌توان برای یک مساله، به طور همزمان شرایط انتقال حرارت، الکتریسیته و سیالات را با استفاده از رابط‌های فیزیکی مربوطه، تعریف کرد. با استفاده از این خاصیت چندفیزیکی (Multiphysics) این نرم‌افزار قادر به درک دقیق مساله و تولید تحلیل مناسب برای آن خواهد بود. بسیاری از نرم‌افزارهای موجود از این امکان ارزشمند بی‌بهره‌اند و درکی از مساله ندارند، اما کامسول مدل را می‌فهمد.

- با نرم‌افزار قدرتمند MATLAB ارتباط مستقیم دارد. در تمامی نرم‌افزارهای شبیه‌ساز قدرتمند به نحوی قابلیت کدنویسی، پیش‌بینی شده است؛ زیرا امکان پوشش تمامی شرایط و قواعد خاص حاکم بر مسایل، وجود ندارد. کدنویسی در نرم‌افزارهای شبیه‌ساز، اغلب کار سختی است، اما نه در کامسول! متلب، به عنوان یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای ریاضی، امروزه در دسترس کاربران بیش از 13 رشته تحصیلی و زمینه پژوهشی، قرار دارد. بسیار ارزشمند است که نرم‌افزار نام‌آشنای متلب، مدل‌های کامسول را پشتیبانی می‌کند و قابلیت استفاده از موتور محاسباتی خود را کاملا در اختیار کامسول قرار می‌دهد.

نحوه مطالعه کتاب

این کتاب به دو بخش اساسی تقسیم شده که در بخش اول، نرم‌افزار کامسول و قابلیت‌های آن به طور کامل معرفی شده است. در این بخش در فصل ابتدایی، مبانی نرم‌افزار شامل ماژول‌های مهم و کاربردی به همراه رابط‌های فیزیکی مورد استفاده و نیز معادلات پایه‌ای موجود در آنها ارایه شده است. همان‌طور که گفته شد، قابلیت ویژه و کاربردی این نرم‌افزار، چندفیزیکی بودن آن است و بسیاری از مسایل و مدل‌ها با بیش از یک فیزیک قابل بیان و تحلیل‌اند. پس اگر ماژو‌ل‌هایی را می‌بینید که با رشته یا تخصص شما سازگار نیستند، تعجب نکنید. آنها را حداقل به‌طور سطحی مطالعه کنید؛ زیرا ممکن است لازم باشد در مدل‌های خود از آنها به نحوی استفاده نمایید.

در فصل دوم از بخش اول، امکانات و ابزارهای مختلف نرم‌افزار برای تولید و تعریف مدل با استفاده از رابط¬های فیزیکی موردنظر و نیز نحوه اختصاص ماده مدل و اعمال شرایط مرزی (و شاید اولیه) تا مرحله اجرای محاسبات و گرفتن نتایج و خروجی¬های گرافیکی مطلوب، به طور کامل مطرح و توصیف شده‌اند. این فصل را با دقت بخوانید تا در تولید و تعریف مدل خود و نیز تحلیل آن با مشکل روبه‌رو نشوید. در فصل سوم از این بخش نیز نحوه ارتباط این نرم‌افزار با MATLAB به طور دقیق و کامل مطرح شده است. توجه داشته باشید که این سه فصل را باید بر اساس ترتیب ارایه آنها مطالعه کنید.
بخش دوم این کتاب، شامل تمرین‌ها و پروژه‌های کاربردی متنوع است که متناسب با رشته تحصیلی یا پژوهشی شما انتخاب شده است. در ابتدای هر یک از این تمرین‌ها، صورت مساله مطرح شده و پس از آن نحوه‌ی پیاده‌سازی مساله در کامسول و تجزیه و تحلیل آن به صورت مرحله به مرحله و کامل ارایه گردیده است. از آنجایی که هر یک از تمرین‌ها به صورت مستقل مطرح شده و مورد تحلیل قرار گرفته، نیازی به مطالعه پیوسته این بخش نخواهید داشت و می‌توانید تنها به سراغ تمرین‌های مورد نظر خود که با مورد مطالعاتی شما سازگار است، بروید؛ اما به خاطر داشته باشید که باید پیش از مراجعه به این بخش و استفاده از تمرین‌ها، سه فصل بخش اول را خوب مطالعه کرده باشید. در ضمن، تمامی فایل‌های مورد نیاز این بخش، در DVD همراه کتاب موجود است.
انتشارات دانشگاهی کیان علاقه‌مند است بازخوردهای ارزنده شما مخاطب گرامی را در مورد این اثر و سایر آثار خود دریافت کند. از آنجایی که هیچ کتابی خالی از اشکال نیست، خواهشمند است نظرها، پیشنهادها و نیز نقدهای ارزشمند خود را از طریق آدرس‌های ارتباطی موجود به اطلاع نشر برسانید تا در نسخه‌های آتی مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

سرفصل‌های کتاب طراحی و شبیه‌سازی پروژه‌های مهندسی برق و فیزیک با COMSOL:

بخش اول: آشنایی با نرم‌افزار COMSOL

فصل اول: آشنایی با نرم‌افزار COMSOL

فصل دوم: آشنایی با محیط نرم‌افزار COMSOL

فصل سوم: اتصال کامسول به MATLAB توسط Live Link

بخش دوم: تمرین‌های کاربردی

 

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 20042128

مشخصات

اقلام همراه محصول
DVD
نویسنده
بهروز باقري، صبا علوي‌زاده
قطع کتاب
وزيري
نوبت و سال چاپ
اول
سال چاپ
96
تعداد صفحات
791
شابک
9786003071339
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
محصولات مرتبط

ویژگی‌های فیزیکی

قطع کتاب
وزيري
تعداد صفحات
791

ویژگی های کتاب

نویسنده
بهروز باقري، صبا علوي‌زاده
نوبت و سال چاپ
اول
سال چاپ
96
شابک
9786003071339

سایر ویژگی‌ها

اقلام همراه محصول
DVD
2,500,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
7,800,000 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم