مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

کتاب دانلودی آموزش کار با نمایشگر OLED SSD1306

مرجع:
DKP - 44964
DKP - 44964
نام تجاری:
دسته بندی: دانلودی
موجودی: 99
159,000 تومان
این محصول دانلودی است و بلافاصله پس از خرید در دسترس است.
توضیحات

کتاب آموزش کار با نمایشگر OLED SSD1306

 نمایش داده های دریافتی از سنسورها و مانیتورینگ دیتاها در برنامه نویسی میکروکنترلرها اهمیت ویژه ای دارد. با رصد داده ها میتوانید در هر لحظه از وضعیت سنسورها و عملکرد صحیح مطلع باشید. نمایشگرهای OLED (Organic Light Emitting Diode) با توانایی نمایش تصاویر با کیفیت و بدون نیاز به پس‌زمینه در میکروکنترلرها استفاده می‌شوند. یکی از مدل‌های معروف نمایشگر OLED، SSD1306 است که به‌ویژه در پروژه‌هایی که از میکروکنترلرها مانند Arduino و ESP8266/ESP32 استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. این نمایشگر با تکنولوژی OLED، توانایی ارائه تصاویر با رنگی واقعی و کنتراست بالا را داراست. استفاده از نمایشگر OLED SSD1306 در پروژه‌های میکروکنترلری دارای مزایای بسیاری است که به بهبود تجربه کاربری و عملکرد پروژه کمک می‌کند. یکی از کاربردهایی که نمایشگر OLED SSD1306 در آن به‌کار می‌رود، پروژه‌های میکروکنترلری مانند Arduino و ESP8266/ESP32 است. با استفاده از این نمایشگر، می‌توان اطلاعات مختلفی مانند متن، اعداد، تصاویر و غیره را به کاربر نمایش داد.

 

oled ssd1306 pinout

 

  • نمایش با کیفیت تصاویر و متن با رزولوشن بالا
  • عدم نیاز به پس‌زمینه به دلیل استفاده از تکنولوژی OLED
  • مصرف توان کمتر نسبت به نمایشگرهای دیگر
  • قابلیت نمایش اطلاعات به صورت پویا و تغییرپذیر

 

محتوای کتاب 

در این کتاب PDF به بررسی کامل صفر تا صد راه اندازی نمایشگر OLED با انواع میکروکنترلر مانند Arduino , ESP پرداخته شده است. مشخصات فنی نمایشگر، بررسی پایه های نمایشگر، نمونه کد آردوینو و بررسی کتابخانه درایور SSD1306 نوشته شده است. تحلیل خط به خط فانکشن های مربوط به کتابخانه OLED SSD1306 در متن فایل PDF قرار گرفته شده است و با مطالعه دقیق و اجرای همزمان و راه اندازی OLED به بخش های مختلف آن مسلط خواهید شد. 

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب PDF برای دانش آموزان، دانشجویان، مهندسانی که تا به حال تجربه راه اندازی و کار با نمایشگر OLED نداشته اند، طراحی شده است تا بتوانند با مطالعه سریع در کمترین زمان نمایشگر را راه اندازی و فانکشن های نمایشگر را یاد بگیرند و به کد برنامه اضافه کنند. برای مطالعه این کتاب نیاز به دانش قبلی و پیش زمینه نیست و تمامی دستورات و توابع در نرم افزار آردوینو Arduino IDE اجرا می‌شود. 

 

لیست وسایل مناسب برای اجرای آموزش های این کتاب

  • برد آردوینو برای سطح مقدماتی Arduino UNO
  • برد ESP8266, ESP32 برای سطح پیشرفته
  • کابل فلت Dupont
  • برد بورد Breadboard
  • سنسور فشارسنج BMP280
  • مقاومت 4.7 کیلو اهم

 

پاسخ به چند سوال متداول

1- آیا با خرید این کتاب میتوانم کد نویسی یاد بگیرم؟

به طور کل نمیتوانید صرفا با یک کتاب دانلودی کدنویسی را یاد بگیرید. ولی با خرید این کتاب میتوانید کدنویسی و فانکشن های مربوط به کتابخانه SSD1306 را یاد بگیرید و در کدهای برنامه نویسی که از قبل نوشته اید، اضافه کنید. 

 

2- آیا پس از خرید و اجرای آموزش، اگر مشکلی داشتم شامل پشتیبانی هست؟

خیر این کتاب صرفا توضیحاتی تخصصی و عمومی برای کار با نمایشگر OLED است. در قدم اول آموزش به گونه ای طراحی شده است تا بتوانید بدون نگرانی نمایشگر را راه اندازی کنید. اما اگر سوالی داشتید میتوانید مطرح کنید.

 

3- نسبت به برنامه نویسی میکروکنترلر هیچ آشنایی ندارم، با این کتاب میتوانم یادبگیرم؟

خیر، در این صورت کتاب مناسب شما نخواهد بود. البته تمامی آموزش ها به زبان ساده و روان ارائه شده است تا به سادگی قادر به راه اندازی باشید.

 

4- من برنامه نویس هستم ولی با بردهای الکترونیکی کار نکردم، به کمک این کتاب میتوانم اجرا کنم؟

به طور کل ماهیت برنامه نویسی یکسان است ولی مباحث الکترونیکی و خروجی‌های سخت افزاری ممکن است کمی چالش برانگیز باشند. با دانش مقدماتی برنامه نویسی و یادگیری توابع کتابخانه، اجرا بسیار ساده خواهد بود.

 

5- برای راه اندازی نمایشگر OLED نیاز به نصب کتابخانه است؟

بله، برای آغاز کار بایستی متناسب با نوع درایور OLED کتابخانه ی مناسب را به کد برنامه فراخوانی کنید. در این خصوص کتابخانه‌های متعددی ارائه و معرفی شده است و متناسب با نیاز پروژه میتوانید از کتابخانه استفاده کنید. 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 44964
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
محصولات مرتبط
3,000 تومان
(4)
اینترنت اشیاء تا چند سال پیش یک رویا بود و امروزه به واقعیت نزدیک شده است. در این کتاب دانلودی PDF که به صورت رایگان ارایه شده است. با مبحث اینترنت اشیاء در حوزه صنعتی آشنا می‌شوید. اینترنت اشیاء صنعتی Industrial...
2,500,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
7,800,000 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم