مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

پروژه آردوینو محافظ برق DC تنظیم ولتاژ با هشدار پیامک SIM800L

مرجع:
DKP - 40784
DKP - 40784
نام تجاری:
موجودی: 99

در نظر داشته باشید این کالا فقط پروژه به همراه سورس کد است و پس از خرید امکان دانلود فراهم است. 

ادامه مطلب
169,000 تومان
توضیحات

اقلام همراه محصول

این پروژه فقط فایل سورس کد به همراه آموزش است و هیچ کدام از اقلام زیر همراه آن نیست. ولی برای راه اندازی پروژه، اقلام زیر را نیاز دارید. 

  • کابل فلت
  • برد سوراخ دار
  • برد آردوینو UNO
  • ماژول SIM800L
  • آداپتور 12 یا 9 ولت 2 آمپر
  • مقاومت یک کیلو اهمی
  • ماژول کاهنده ولتاژ LM2596
  • ماژول رله تک کانال

 

هدف از ساخت پروژه محافظ برق DC تنظیم ولتاژ با هشدار پیامک SIM800L

در این پروژه قصد داریم تا به طراحی و پیاده سازی یک محافظ برق با قابلیت کنترل از طریق پیامک بپردازیم. در این پروژه میزان حد ولتاژ مجاز، یعنی ولتاژ کمینه مجاز و ولتاژ بیشینه مجاز، از طریق پیامک تعیین می گردد. به عنوان مثال، فرض کنید ولتاژ حد بالای مجاز ۴۰ ولت و ولتاژ حد مجاز پایین ۲۰ ولت تعین شده است. در این حالت دستگاه ولتاژ بین ۲۰ الی۴۰ ولت را مجاز دانسته و هر ولتاژی که خارج از این بازه تشخیص داده شود، به عنوان ولتاژ غیر مجاز تشخیص داده خواهد شد.

 

ساز و کار سیستم محافظ برق DC با قابلیت تنظیم از طریق پیامک

در این آموزش قصد داریم تا به طراحی و پیاده سازی یک محافظ برق با قابلیت کنترل از طریق پیامک بپردازیم. در این پروژه میزان حد ولتاژ مجاز، یعنی ولتاژ کمینه مجاز و ولتاژ بیشینه مجاز، از طریق پیامک تعیین می گردد. به عنوان مثال، فرض کنید ولتاژ حد بالای مجاز ۴۰ ولت و ولتاژ حد مجاز پایین ۲۰ ولت تعین شده است. در این حالت دستگاه ولتاژ بین ۲۰ الی۴۰ ولت را مجاز دانسته و هر ولتاژی که خارج از این بازه تشخیص داده شود، به عنوان ولتاژ غیر مجاز تشخیص داده خواهد شد. پس از پردازش، در صورتیکه این ولتاژ خارج از محدوده تشخیص داده شود، جریان برق در خروجی مدار قطع خواهد شد.

 

در این پروژه البته به کمک یک ماژول سیم کارت، محدوده مجاز ولتاژ از طریق پیامک دریافت خواهد گردید. سپس هرگاه ولتاژ اندازه گیری شده توسط ADC میکروکنترلر، ولتاژ اندازه گیری شده را خارج از بازه تعیین شده توسط کاربر تشخیص دهد، به رله متصل به میکروکنترلر فرمان قطع شدن صادر می کند. پس از این مرحله، مورد از طریق پیامک به کاربر گزارش خواهد شد.  برای این منظور از برد آردوینو به عنوان پردازنده مرکزی و ماژول SIM800L برای واحد مخابراتی، استفاده کرده ایم. قسمت بعد به تشریح قطعات و نقش هر یک می پردازد.

 

نقش هر ماژول در محافظ برق DC

پروژه کنترل ولتاژ و گزارش خطر، از سه جز اصلی پردازنده، واحد مخابراتی و رله تشکیل شده است. درد این پروژه توسط پیامک، بازه ولتاژ مد نظر کاربر دریافت شده و به پردازنده ارسال می شود. در اینجا جهت پردازشگر مرکزی، از برد آردوینو UNO استفاده می کنیم. برد آردوینو پس از دریافت داده های ارسالی کاربر، به کمک واحد ADC ولتاژ منبع تغذیه را کنترل می کند. هرگاه که این ولتاژ از محدوده مجاز کاربر خارج شود، به رله متصل به پایه خروجی خود فرمان قطع شدن صادر می کند. بنابراین در این حالت، وسیله برقی متصل به رله خاموش خواهد شد.

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 40784
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
    در ساخت این پروژه از برد اردوینو استفاده شده است یا میکرو کنترل باید فقط تهیه کرد؟

    این پروژه برپایه آی سی میکرو AVR طراحی شده است. لیست اقلام مورد نیاز برای اجرا پس از خرید به همراه فایل سورس کدها در اختیار شما قرار میگیرد.


    برنامه نویسی در محیط ARDUINO IOT CLOUD به چه صورته؟

    پلتفرم ARDUINO IOT CLOUD از چه بردهای میکروکنترلی پشتیبانی میکنه؟

    IFTTT چیه و در پروژه های IOT چه نقشی داره?

     مایکروپایتون (MicroPython) چیه و در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیره؟

    از کدام پلتفرم های IOT برای پروژه هامون استفاده کنیم؟

خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
محصولات مرتبط
2,500,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
7,800,000 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم