مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

راهنمای انتخاب آردوینو Arduino و روش خرید آردوینو

نوشته شده در تاریخ1398-11-26 توسط 6300
دوست داشتن

آردوینو چیست؟

آردوینو یک برد کوچک با قدرت پردازش زیاد است. توسط این برد هر ایده‌ای که دارید را می‌توانید عملی کنید. کافیست اتصالات را برقرار کنید و هر دستوری که مد نظر دارید را به آن ارسال کنید. آردوینو تعاریف متعدد با رویکرد متفاوت دارد. از نظر ما میتوان این تعریف را پذیرفتنی دانست: «بستری نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه ایده‌ها می‌باشد.» توسط بردهای سخت افزاری آردوینو میتوان ارتباطات دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتالی را ساده و اجرایی کرد. توسط انواع سنسورها میتوان پارامترهای فیزیکی را به زبان قابل فهم برای کامپیوترها تبدیل کرد. سپس توسط انواع فعال کننده‌ها میتوان تصمیمات را برای اقدام به انجام کاری، روی برد آردوینو پیاده کرد. به عبارت کلی‌تر پلتفرم محاسباتی فیزیکی Open Source می‌باشد. پایه و اساس این پلتفرم برپایه تراشه‌های میکرو قرار گرفته است. یک برد ساده ولی کاربردی برای اجرای پروژه‌های متنوع است.

از جمله نقاط قوت برد آردوینو امکان برقراری ارتباط از طریق برنامه نوشته شده داخل تراشه است. و یا از طریق نرم افزارهای تخصصی که روی کامپیوتر در حال اجرا هستند. از جمله Processing و یا MatLab ارتباطات برقرار می‌شود. اکثر بردهای آردوینو از رابط USB جهت ارتباط با کامپیوتر پشتیبانی می‌کنند. در مدل‌هایی که این مورد وجود ندارد، راهکارهای منحصر به فردی وجود دارد. بستر نرم افزاری برد آردوینو Arduino در زمیه کدنویسی به زبان C++ بسیار هوشمند و کاربردی عمل می‌کند. لازم به ذکر است که آردوینو در لایه نرم افزاری هم کاملا Open Source بوده و به این رفتار پایبند است.

برد آردوینو راهنمای انتخاب و روش خرید 

 

انواع برد آردوینو Arduino چیست؟

طبق گفته‌های ماسیمو بانزی ۵ سال کار مداوم باعث شد تا برد دوست داشتنی آردوینو Arduino  متولد شود. این برد با شعار make it simple توانست کل دنیا را فتح کند.  یکی از بردهای مطرح و پر طرفدار میکروکنترلر می‌باشد. که دارای ورودی و خروجی متفاوتی روی برد می باشد.آردوینورا لمس کنید و خلاقیت خود را پرورش دهید. هر ایده ای که تاکنون در ذهن داشته‌اید را خلق کنید، اختراعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و جهان را تغییر دهید. از مدل‌های پرطرفدار در بازار ایران میتوان به برد آردوینو uno و برد آردوینو nano اشاره کرد. برد آردوینو Uno برپایه تراشه آی سی میکرو ATmega32 طراحی شده است. این برد در بازار ایران با دو مدل R3 و CH340 یافت می‌شود.هر دو از لحاظ کارایی یکسان هستند ولی بسته به نوع تراشه‌های به کاررفته در ساخت آن‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند.

برد آردوینو نانو Nano هم با دو مدل R3 و CH340 در بازار ایران یافت می‌شود. وضعیت تفاوت قیمت برای این برد هم همچنان وجود دارد. برد آردوینو نانو از لحاظ ابعاد کوچکتر و از نظر قیمتی تقریبا مشابه با مدل uno می‌باشد. ولی در هر پروژه‌ای بستگی به نیازمندی آن، می‌توان انواع مختلف آردوینو را استفاده کرد.

برد آردوینو نانو R3 و CH340 - دانشجو کیت

مدل‌های دیگر برد آردوینو شامل Mega2560، برد آردوینو Due، برد آردوینو پرو مینی، پرو میکرو، آردوینو لیلی پد (مناسب ساخت گجت‌های پوشیدنی) و... می‌باشد. انواع این بردها در بازار ایران با کیفیت و قیمت‌های مختلفی در دسترس می‌باشند. سایت دانشجو کیت به عنوان یکی از کسب و کارهای پر تجربه در زمینه ساخت کیت‌های الکترونیکی، مرجعی مطمئن جهت تامین برد آردوینو می‌باشد. در ادامه روش انتخاب برد آردوینو مناسب را شرح میدهیم.

 

 

کدام برد آردوینو را انتخاب کنیم؟

پیش از انتخاب برد مناسب، لازم است بدانید که روش راه اندازی تمامی بردهای آردوینو یکسان هستند. همگی از طریق نرم افزار آردوینو قابل برنامه نویسی هستند. کافیست ارتباط با پورت USB کامپیوتر برقرار شود. پس از آن لازم است که نوع برد مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برد آردوینو نانو برد آردوینو نانو NANO، یک برد کامل با ابعاد کوچک در حدود ۱۸ * ۴۵ میلی متر و مناسب پروژه های DIY است. آردوینو نانودارای ۸ پایه آنالوگ و ۱۲ پایه دیجیتال است. با توجه به ابعاد بسیار مناسب آن از جمله بردهای پرطرفدار به شمار می‌آید. آردوینو نانو NANO دارای آی سی میکروکنترلر ATMEGA328  و بر اساس آی سی AVR طراحی شده است.

برد آردوینو نانو با کابل - دانشجو کیت

اگر به پایه‌های ورودی و خروجی بیشتری نیاز داشته باشیم، برد آردوینو مگا2560 یکی از انتخاب‌های مناسب است. هر یک از بردهای آردوینو دارای ویژگی های منحصر به فردی است که نیاز کاربر را در موارد مختلف برطرف خواهد کرد. در این بین برد آردوینو Mega2560 با در اختیار داشتن تعداد بیشتری از پایه های دیجیتال و آنالوگ بسیار پرکاربرد است. این برد آردوینو از آی سی میکروکنترلر Atmega2560  بهره می‌برد. ولتاژ ورودی مورد نیاز برایآردوینو مگا2560برابر با ۵ ولت DC است که از طریق کابل USB تامین می‌گردد. ولتاژ ورودی پیشنهادی از طریق تغذیه جداگانه بین ۷ تا ۱۲ ولت DC  است ولی با توجه به تست های انجام شده توسط تیم فنی ولتاژ بیش از ۹ ولت پیشنهاد نمی‌شود. با توجه به اطلاعات گفته شده در دیتاشیت کالا، برای ولتاژ ورودی مقدار مینیموم Min یا همان limit تعریف شده است که بین ۶ تا ۲۰ ولت DC است و نباید از این بازه خارج گردد، در غیر اینصورت به برد آسیب خواهد رسید. برد آردوینو Arduino Mega2560 به ترتیب دارای ۵۴ پایه دیجیتال و ۱۶ پایه آنالوگ است.

برد آردوینو مگا 2560 Arduino - دانشجو کیت

اما اگر به تازگی کار با آردوینو Arduino را آغاز کرده اید، ورودتان به دنیای میکروکنترلرها و الکترونیک را خوش آمد می‌گوییم. برای بیشتر افرادی که کار با آردوینو را آغاز می‌کنند، آردوینو UNO به دلایل زیادی یک گزینه بسیار خوب است. آردوینو اونو Uno بهترین منابع و بهترین پشتیبانی را در میان آردوینوها داراست؛ البته اگر بهترین منابع و بهترین پشتیبانی را در میان بردهای میکروکنترلر در دنیا نداشته باشد! صدها کتاب، انجمن و وبلاگ پر از اطلاعات مفید در مورد آردوینو Arduino و پروژه‌های آن وجود دارد. تقریبا تمامی این اطلاعات، یا مخصوص به آردوینو UNO است و یا با آن سازگاری کامل دارد.

برد آردوینو Uno به همراه کابل - دانشجو کیت

         

همپنین آردوینو  Unoدر میان آردوینوها سازگارترین مدل آنهاست. تقریبا تمام کتابخانه‌های موجود آردوینو به همراه شیلدها، سازگاری کامل با آردوینو UNO را دارند. از طرفی، Uno تمام کدهایی را که برای نسخه‌های قبلی آردوینو از قبیل Duemilanove و Diecimila نوشته شده است را اجرا می‌کند. برد آردوینو UNO یک میکروکنترلر بر پایه ATmega 328 می‌باشد. این برد ۱۴ پین ورودی و خروجی دیجیتال (که ۶ تای آن می‌تواند به عنوان خروجی PWM استفاده گردد)، ۶ ورودی آنالوگ، یک کریستال یا تشدیدگر سرامیکی ۱۶ مگاهرتز (Ceramic Resonator)، یک پورت USB، یک ورودی منبع تغذیه، یک ICSP header و یک دکمه ریست دارد. برد آردوینو UNO شامل کلیه امکانات مورد نیاز جهت بکارگیری میکروکنترلر موجود بر روی برد می‌باشد. برای شروع تنها با یک کابل USB، به سـادگی برد را به کامپیوترتان متصـل کنید و یـا آن را با یـک آداپـتور AC-To-DC و یا باتری راه اندازی نمایید. برد آردوینو UNO با بردهای قبلی تفاوت دارد؛ زیرا در آن از تراشه FTDI USB-to-serial استفاده نشده است و به جای آن از یک Atmega16U2 که به عنوان تبدیل کننده USB-to-serial تنظیم شده است؛ استفاده می‌کند.

 

 

آردوینو را از کجا بخریم؟

برد آردوینو به صورت Open Source طراحی و معرفی شده است. به این مفهوم که تمامی اطلاعات شامل ساخت برد به صورت عمومی منتشر شده است. از اینرو هر کسی و هر تولید کننده‌ای می‌تواند آنرا تولید کند. به همین دلیل کیفیت مواد اولیه در ساخت آن و متد تولید برد آردوینو در کیفیت نهایی و عملکرد نهایی آن تاثیر خواهد داشت. در بازار ایران با توجه به وضعیت رقابت بر اساس قیمت، برای افرادی که تازه میخواهند وارد دنیای آردوینو شوند، باید نسبت به این موضوع حساس باشند. در غیر اینصورت ضررهای مالی و زمانی مشمول حال کاربران خواهد شد. نه لازم است بردهای گران قیمتی که به عنوان برد اصلی وجود دارند، خریداری شود. و نه لازم است ارزان‌ترین برد ممکن در بازار را خریداری کنند. کافیست از فروشنده‌ای خرید کنید، که علاوه بر فروش برد آردوینو، خدمات راه اندازی و پشتیبانی قدرتمندی داشته باشند. ما در دانشجو کیت تلاش می‌کنیم تا به تمامی کاربران با سطح سواد مختلف، خدمات پشتیبانی برای راه اندازی آردوینو ارایه کنیم.  

  

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم