مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

کریستال 12 مگاهرتز 12MHz Quartz Crystal

مرجع:
DKP - 41722
DKP - 41722
موجودی: 28
4,400 تومان
توضیحات

کریستال 12 مگاهرتز 12MHz Quartz Crystal

کریستال در واقع یک قطعه کوچک و شفاف است که به طور معمول از مواد سیلیکاتی تشکیل شده است و دارای خواص الکتریکی منحصر به فردی استکاربرد اصلی کریستال در الکترونیک، در ساخت و استفاده از ساعت های دیجیتال است. کریستال در ساعت های دیجیتال به عنوان یک منبع تولید نوسانات زمانی (clock) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اعمال جریان الکتریکی به کریستال، آن را در حال ارتعاش قرار می‌دهیم و به این ترتیب نوسانات زمانی دقیق و پایداری را تولید می‌کند. این نوسانات زمانی به عنوان اندازه‌گیری زمان و ترتیب اجرای عملیات های الکترونیکی در مدارات دیجیتالی استفاده می‌شود. بنابراین، کریستال به عنوان یک "مولد ساعت" (clock generator) در مدارات الکترونیکی عموماً استفاده می‌شود.علاوه بر استفاده در ساعت های دیجیتال، کریستال در بسیاری از سیستم های الکترونیکی دیگر نیز کاربرد دارد. این شامل مواردی مانند رادیوها، تلویزیون ها، رایانه ها، تلفن همراه، میکروکنترلرها، ماژول های بی سیم و دستگاه های اندازه گیری الکترونیکی می‌شود. در همه این موارد، کریستال به عنوان یک منبع نوسانات دقیق زمانی استفاده می‌شود تا اجزای الکترونیکی به طور هماهنگ و همزمان عمل کنند. کریستال‌ها دقت و پایداری بالایی در تولید نوسانات زمانی دارند. این دقت بسیار مهم است زیرا برای اجرای صحیح و هماهنگ عملیات الکترونیکی، نیاز به توقیت صحیح داریم. با استفاده از کریستال‌ها، می‌توانیم نوسانات زمانی با دقت بالا و به صورت پایدار تولید کنیم.با تغییر طراحی و ویژگی‌های کریستال، می‌توان فرکانس تولیدی را تنظیم کرد. این قابلیت امکان استفاده از کریستال در مدارها با فرکانس‌های مختلف را فراهم می‌کند. از این رو، کریستال به عنوان یک منبع نوسانات قابل تنظیم در بسیاری از برنامه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کریستال‌ها ساختاری کوچک و قابل انعطاف دارند. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به راحتی در مدارهای الکترونیکی مختلف استفاده کنند و فضای کمتری را اشغال کنند. کریستال‌ها به طور کلی انرژی کمتری نسبت به سایر منابع نوسانات زمانی مصرف می‌کنند. این ویژگی به ویژه در دستگاه‌هایی که از باتری یا منابع انرژی پایه کوچک استفاده می‌کنند، حائز اهمیت است.

 

ویژگی های کریستال 12 مگاهرتز 12MHz Quartz Crystal

کریستال 12 مگاهرتز (12MHz) Quartz Crystal یک کریستال سیلیکون دو قطبی است که برای تولید نوسانات زمانی با فرکانس 12 مگاهرتز استفاده می‌شود. این کریستال معمولاً در برنامه‌هایی که نیاز به توقیت دقیق و پایدار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • فرکانس: 12 مگاهرتز (12MHz)
  • نوع: دو قطبی (Two-Pin)
  • ماده سازنده: سیلیکون کریستالی
  • دمای عملیاتی: معمولاً در محدوده دمایی صنعتی (-40 درجه سانتیگراد تا +85 درجه سانتیگراد) عمل می‌کند.
  • دقت: دقت بالا در تولید نوسانات زمانی دارد.
  • مصرف انرژی: مصرف انرژی کمتری نسبت به برخی از کریستال‌های دیگر دارد.

 

بررسی پایه های 12MHz Quartz Crystal

کریستال 12 مگاهرتز Quartz Crystal دو قطبی است که دارای دو پایه (پین) است. نام پایه‌ها به طور معمول با شماره‌گذاری "1" و "2" انجام می‌شود. این شماره‌گذاری می‌تواند به صورت مستقیم روی بدنه کریستال و یا روی دیتاشیت (datasheet) آن مشخص شده باشد.در بسیاری از کریستال‌ها، پایه 1 به طور معمول به پایه ارتباطی "GND" (زمین) و پایه 2 به پایه ارتباطی "OUT" (خروجی) متصل می‌شود. در این حالت، کریستال با اعمال جریان الکتریکی، نوسانات زمانی را تولید می‌کند و این نوسانات از پایه خروجی (OUT) خارج می‌شود.

 

به همراه کریستال  12MHz Quartz Crystalچه اقلامی باید خریداری شود؟

  • میکروکنترلر مانند Arduino , ESP , Raspberry Pi 
  • سوکت سیم رابط ها
  • تغذیه مناسب
  • برد بورد
  • فیبر مدار چاپی
  • خازن
  • آی سی میکروکنترلرها

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 41722

مشخصات

کاربری
مناسب برای استفاده شخصی
دمای کاری
درجه- 10 تا + 70 درجه سانتی گراد
رنگ بندی
نقره ای
تعداد پایه ها
2 پایه
فرکانس
12 مگاهرتز
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
محصولات مرتبط

ویژگی‌های فیزیکی

رنگ بندی
نقره ای
تعداد پایه ها
2 پایه

ارتباطات

فرکانس
12 مگاهرتز

ویژگی های فنی

دمای کاری
درجه- 10 تا + 70 درجه سانتی گراد

سایر ویژگی‌ها

کاربری
مناسب برای استفاده شخصی
2,500,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
7,800,000 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم