مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

کیت رطوبت خاک گلدان آردوینو + آبیاری هوشمند

مرجع:
DKP - 42500
DKP - 42500
نام تجاری:
دسته بندی: کیت آردوینو
موجودی: 19
نوع کالا
  • به همراه PDF آموزش راه اندازی
752,000 تومان
توضیحات

کیت رطوبت خاک گلدان با آردوینو

کیت رطوبت خاک گلدان با آردوینو برای اندازه گیری رطوبت خاک طراحی شده است. در  پروژه های آبیاری هوشمند گیاهان سنسوری که قابلیت اندازه گیری رطوبت و خشکی خاک گیاه را داشته باشد، برای تعیین پارامترهای حیاتی گلدان در اولویت قرار دارد. در این کیت دو سنسور محتلف برای اندازه گیری رطوبت خاک قرار گرفته شده است. یکی سنسور رطوبت خاک مقاومتی و دیگری سنسور رطوبت خاک خازنی. سنسور رطوبت خاک مقاومتی از دو پراب برای اندازه گیری حجم آب ساخته شده است. این دو پراب به جریان اجازه عبور از رطوبت خاک را داده و سپس یک مقدار مقاومتی برای اندازه گیری رطوبت خاک دریافت می‌کند. اما این پراب ها در گذر زمان ممکن است دچار زنگ زدگی شوند، که پیشنهاد می‌شود از سنسور رطوبت خاک خازنی استفاده کنید. 

 

سنسور رطوبت خاک خازنی، رطوبت سطح خاک را اندازه گیری می‌کند. بر خلاف دیگر سنسورهای رایج برای اندازه گیری رطوبت خاک این سنسور از روکش مناسب برای جلوگیری از زنگ زدگی و آسیب پذیری در برابر خاک و آب ساخته شده است. سنسور دارای رگولاتور ولتاژ روی برد است که میتواند در ولتاژهای ۳٫۳ تا ۵ ولت کار کند و به همین دلیل با اکثریت میکروکنترلرها قابلیت تست و راه اندازی دارد.

 

ویژگی های سنسور رطوبت خاک خازنی

  • ولتاژ کاری از  ۳٫۳ تا ۵ ولت dc
  • ولتاژ خروجی آنالوگ: از صفر تا ۳ ولت dc
  • دارای کابل سه سیمه برای ارتباط با میکروکنترلر
  • اینترفیس: PH2.0-3P

سنسور خازنی رطوبت با اندازه گیری تغییرات خازنی ناشی از تغییرات دی الکتریک کار می کند. این سنسور در اصل رطوبت خاک را به صورت مستقیم اندازه گیری نمی‌کند بلکه یون‌های حل شده در رطوبت را اندازه‌گیری می‌کند. اندازه گیری بر حسب خازن، به طور کلی دی الکتریکی را که توسط خاک تشکیل می شود اندازه گیری می کند و آب مهمترین عاملی است که دی الکتریک را تحت تأثیر قرار می دهد. این ظرفیت خازنی اندازه گیری شده توسط تایمر ۵۵۵ استفاده شده در ساختار سنسور انجام می‌شود. سپس ولتاژ توسط مبدل ADC یعنی آنالوگ به دیجیتال اندازه گیری می‌شود که مقداری را تولید می کند که ما آن را به عنوان درصد رطوبت خاک نشان می دهیم.

 

در این شماتیک یک اسیلاتور فرکانس ثابت وجود دارد که با آی سی تایمر ۵۵۵ ساخته شده است. هر چه رطوبت خاک بیشتر باشد، ظرفیت سنسور بالاتر است. در نتیجه، واکنش کمتری نسبت به موج مربعی وجود دارد، بنابراین ولتاژ روی خط سیگنال کاهش می یابد. ولتاژ افتاده بر روی  سیگنال آنالوگ را می توان با یک پایه آنالوگ توسط میکروکنترلی مثل برد  آردوینو اندازه گیری کرد که نشان دهنده رطوبت خاک است. یک پالس را از طریق یک مقاومت ارسال شده و  سپس به حسگر ارسال می‌شود که مانند یک خازن (دو میله افقی) عمل می‌کند. هنگامی که خازن شارژ می شود، شروع به تخلیه می کند. مدت زمان این فرآیند توسط سنسور اندازه گیری می شود. اندازه گیری زمان توسط تراشه ۵۵۵ انجام می شود.

 

در این کیت توسط برد آردوینو کدنویسی با زبان برنامه نویسی C++ انجام شده و میتوانید با همین قطعات یک کیت آردوینو در خانه و گلخانه های کوچک تعبیه کنید. در این کیت یک پمپ آب با ولتاژ کاری بین 3 تا 6 ولت قرار گرفته شده است که جهت تامین ولتاژ مورد نیاز از آداپتور برای اعمال تغذیه و تامین تغذیه پمپ استفاده شده است.

 

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 42500

مشخصات

آموزش راه اندازی
دارای آموزش راه اندازی (خودآموز)
نوع سنسور
رطوبت
نوع کیت
بر پایه برد Arduino
نسخه آردوینو
آردوینو Uno
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
    با سلام . آیا داخل این کیت خازن 1000 میکروفارادی و رگولاتور جهت کار با سیم 800 قرار دارد ؟ باتری مورد نیاز چی ؟

    بله، همانطور که در تصویر کالا هم مشخص است، خازن و رگولاتور LM2596 در این کیت قرار دارند.


    از کجا می‌توانم پروژه‌های آردوینو را پیدا کنم؟

    جهت دسترسی به پروژه‌های آردوینو از سایت دیجی اسپارک استفاده کنید. طی سالیان گذشته تا به امروز هر روز آموزش‌های جدید در جهت توسعه و یادگیری برنامه‌نویسی آردوینو منتشر شده است. همچنین در سایت دانشجوکیت در بخش کیت‌های آردوینو و پروژه های آردوینو، پروژه‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته شده است تا به روزترین آموزش‌‌ها را دریافت کنن.


     چه تفاوت‌هایی بین میکروکنترلر و میکروپروسسور وجود دارد؟

    میکروپروسسور یک تراشه کلی است که اجزای مختلف سیستم را در خود جای داده است، در حالی که میکروکنترلر، یک نوع ویژه از میکروپروسسور است که اجزای کنترلی و ورودی/خروجی را برای اجرای برنامه‌های کنترلی دارد.


    برنامه نویسی در محیط ARDUINO IOT CLOUD به چه صورته؟

    چه پیش‌نیازهایی برای یادگیری آردوینو لازمه؟

    برای یادگیری آردوینو، نیازی به دانش قبلی در زمینه الکترونیک یا برنامه‌نویسی ندارید. با این حال، داشتن دانش پایه در این زمینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یادگیری آردوینو را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید. اگر دانش پایه‌ای در زمینه الکترونیک ندارید، می‌توانید با مطالعه دیجی اسپارک، مقالات و دوره‌های آموزشی آنلاین و متنی، این دانش را به دست آورید. اگر دانش پایه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی ندارید، می‌توانید با یادگیری زبان برنامه‌نویسی C/C++، شروع به یادگیری آردوینو کنید.


    چقدر دانش الکترونیک و برنامه‌نویسی برای شروع کار با آردوینو نیاز دارم؟

    برای شروع کار با آردوینو، نیازی به دانش قبلی در زمینه الکترونیک یا برنامه‌نویسی ندارید. با این حال، داشتن دانش پایه در این زمینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یادگیری آردوینو را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید.


    از چه تجهیزات و قطعات و نرم‌افزارهایی برای شروع کار با آردوینو استفاده کنم؟

    برای شروع کار با آردوینو، به یک برد آردوینو ترجیحا مدل UNO R3 و یا R4، کابل Type Bو یک  سیستم نیاز دارید. از نرم‌افزار Arduino IDE برای نوشتن و کامپایل کردن کدهای آردوینو و برنامه‌نویسی  استفاده کنید. برای خرید قطعات کیت سنسور انتخاب خوبی برای شروع برنامه نویسی میکروکنترلرهاست و به مجموعه‌ای از سنسورهای کاربردی دسترسی خواهید داشت.


    نحوه استفاده از تابع digitalWrite برای کنترل یک پین خروجی چگونه است؟

    با دستور digitalWrite(pinNumber, HIGH); و digitalWrite(pinNumber, LOW); می‌توانید وضعیت پین را به ترتیب به HIGH و LOW تغییر دهید.

    منظور از pinnumber همان پایه‌های دیجیتال برد آردوینو است به عنوان مثال از 3 تا 130


    چگونگی روش خرید کیت آردوینو از فروشگاه دانشجو کیت

    کیت‌های آردوینو نوعی از کیت الکترونیکی پیشرفته هستند. کیت الکترونیکی پرورش دهنده‌ی خلاقیت و سرگرمی فوق العاده‌ای است. کیت های آردوینو عموما دارای آموزش راه اندازی و سورس برنامه نویسی هستند. در دانشجو کیت انواع کیت آردوینو را میتوانید بررسی و خرید کنید. کلیه این کیتها توسط دانشجو کیت طراحی و تولید میشوند. جهت خرید و بررسی کیت آردوینو از شاخه‌های اصلی در نوار آبی رنگ بالای سایت قسمت بردهای توسعه را انتخاب کنید. (کافیست نشانگر موس را بر روی برد های توسعه قرار دهید.) سپس گزینه کیت آردوینو را انتخاب نمایید.

    روش خرید کیت آردوینو arduino - دانشجو کیت

     

    جهت سهولت در انتخاب کیت و کابرد مورد نظر در نوار سمت راست سایت امکان جستجو و فیلتر در دسترس کاربران قرار گرفته است. اولین گزینه انتخاب نوع کیت است، که کیت ها بر اساس بردهای مصرفی و همچنین مونتاژ دسته بندی شده اند. به تصویر زیر دقت کنید.

    استفاده از فیلتر خرید کیت آردوینو - دانشجو کیت

     

    فیلتر بعدی رنج سنی است که با این فیلتر میتوان کیت آردوینو متناسب با رنج سنی کاربر تهیه کرد. رنج سنی یک شاخص کلی برای محدود کردن انتخاب‌ها برای خرید کیت آردوینو است.

    فیلتر رنج سنی برای خرید کیت آردوینو - دانشجو کیت

     

    فیلتر بعدی خرید بر اساس نوع نمایشگر مورد استفاده است. نمایشگر در کیت آردوینو کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظر را روی آن نمایش دهید. از اینجا میتوانید کیت های آردوینو براساس نوع نمایشگر را فیلتر کنید.

    فیلتر نوع نمایشگر در کیت آردوینو - دانشجو کیت

     

    فیلتر بعدی خرید کیت آردوینو بر اساس برد آردوینو مورد استفاده است. بردهای آردوینو انواع مختلفی دارند، میتوانید از این بخش گزینه مورد نظر را فیلتر کنید.

    خرید کیت آردوینو براساس نوع برد - دانشجو کیت

     

    فیلتر آموزش راه اندازی در جهت سهولت دسترسی کاربر به کیت های همراه یا فاقد آموزش(خود آموز) قرار گرفته است. دارا بودن آموزش برای یک کیت آردوینو گزینه‌ی مهمی است. بنابراین اگر تمایل به خرید کیت آردوینو دارای آموزش را دارید، از این بخش استفاده کنید. به تصویر زیر دقت کنید.

    خرید کیت آردوینو دارای آموزش راه اندازی - دانشجو کیت

     

    با استفاده از فرمت آموزش میتوان نوع آموزش مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کرد که به دو صورت تصویری و کتبی در دسترس قرار میگیرد. 

    کیت آردوینو براساس فرمت آموزش راه اندازی - دانشجو کیت

     

    فیلتر بعدی بر اساس میزان فرکانس RFID است. اگر کیت مورد نظر براساس نوع RFID باشد میتوانید فرکانس آنرا از این بخش انتخاب کنید.

     

    با استفاده از فیلتر سنسور میتوان کیت آردوینو مورد نظر خود را بر اساس نوع سنسور به کار رفته انتخاب کرد.

    خرید کیت آردوینو براساس نوع سنسور به کار رفته - دانشجو کیت

     

    فیلتر بعدی معماری پردازنده است که با استفاده از این فیلتر میتوان نوع پردازنده کیت را انتخاب کرد. شاید بخواهید کیت مورد نظرتان براساس تراشه‌ای خاص باشد که از اینجا میتوانید انتخاب کنید.

    خرید کیت آردوینو براساس معماری پردازنده - دانشجو کیت

     

    با استفاده از این فیلتر میتوان پهنای باند اینترنت را انتخاب کرد. اگر کیت آردوینو مورد نظر دارای ماژول سیم کارتی باشد، میتوانید پهنای باند آنرا مشخص کنید. کیت‌های ارزان قیمت معمولا دارای پهنای باند 2g هستند.

     

    با استفاده از این فیلتر میتوان کیت های آردوینو را بر اساس نوع باتری مورد استفاده انتخاب کرد.

     

    با این گزینه میتوان کیت مورد نظر و مصرفی خود را بر اساس برند مورد استفاده انتخاب کرد. ما در فروشگاه دانشجو کیت علاوه براینکه کالاهای تولیدی خودمان را به فروش می‌رسانیم کالاهای دیگر تولید کنندگان ایرانی را هم به فروش می‌رسانیم. بنابراین از این بخش میتوانید از برندهای معتبر تولید داخل استفاده کنید.

    خرید کیت آردوینو براساس برند تولید کننده - دانشجو کیت

     

    گزینه بعدی محدوده قیمتی است که با این گزینه میتوان به راحتی کیت آردوینو با بودجه مورد نظر را تهیه کرد.

      


    روند ثبت سفارش کیت آردوینو از فروشگاه دانشجو کیت با موبایل


    برای ثبت سفارش از طریق تلفن همراه برای دسترسی به شاخه محصولات باید در صفحه اصلی در قسمت بالا صفحه از سه خط افقی استفاده کرد. در ادامه کلیه روند خرید کیت آردوینو با موبایل را شرح داده‌ایم.

     

    در فهرست شاخه‌های اصلی اولین گزینه برد‌های توسعه است که برای باز کردن آن روی قسمت پلاس میزنیم.

     

    در زیر مجموعه بردهای توسعه اولین گزینه آردوینو است که دوباره برای دیدن زیر مجموعه آن باید روی گزینه پلاس کلیک کرد.

     

    سپس اولین گزینه کیت آردوینو را انتخاب کنید.

     

    در تلفن همراه برای فیلتر محصولات ابتدا باید روی گزینه خرید سریع رفته تا فیلتر محصولات نمایش داده شود.

     

    جهت سهولت در انتخاب کیت و کابرد مورد نظر در نوار سمت راست سایت امکان جستجو و فیلتر در دسترس کاربران قرار گرفته است. اولین گزینه انتخاب نوع کیت است، که کیت ها بر اساس بردهای مصرفی و همچنین مونتاژ دسته بندی شده اند.

     

    فیلتر بعدی رنج سنی است که با این فیلتر میتوان کیت آردوینو متناسب با رنج سنی کاربر تهیه کرد.

     

    گزینه بعدی نسخه رزبری پای و خرید کیت بر اساس برد رزبری پای است. اگر کیت مورد نظر براساس بردهای میکروکنترلر رزبری پای باشد، میتوانید از اینجا نوع برد را انتخاب کنید.

     

    فیلتر بعدی خرید بر اساس نوع نمایشگر مورد استفاده است.

     

    فیلتر بعدی خرید کیت آردوینو بر اساس برد آردوینو مورد استفاده است.

     

    فیلتر آموزش راه اندازی در جهت سهولت دسترسی کاربر به کیت های همراه یا فاقد آموزش(خود آموز) قرار گرفته است.

     

    با استفاده از فرمت آموزش میتوان نوع آموزش مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کرد که به دو صورت تصویری و کتبی در دسترس قرار میگیرد.

     

    فیلتر بعدی بر اساس میزان فرکانس RFID است.

     

     با استفاده از فیلتر سنسور میتوان کیت آردوینو مورد نظر خود را بر اساس نوع سنسور به کار رفته انتخاب کرد.

     

    فیلتر بعدی معماری پردازنده است که با استفاده از این فیلتر میتوان نوع پردازنده کیت را انتخاب کرد.

     

    با استفاده از این فیلتر میتوان کیت های آردوینو را بر اساس نوع باتری مورد استفاده انتخاب کرد.

     

    نوع فرکانس مصرفی در کیت را میتوان با این فیلتر تعیین کرد.

     

    با این گزینه میتوان کیت مورد نظر و مصرفی خود را بر اساس برند مورد استفاده انتخاب کرد.

     

    گزینه بعدی محدوده قیمتی است که با این گزینه میتوان به راحتی کیت آردوینو با بودجه مورد نظر را تهیه کرد.

    گزینه آخر نوع کانکتور  و جامپر و پین هر مصرفی است.


خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
محصولات مرتبط
0 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
0 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

سایر ویژگی‌ها

آموزش راه اندازی
دارای آموزش راه اندازی (خودآموز)
نوع سنسور
رطوبت
نوع کیت
بر پایه برد Arduino
نسخه آردوینو
آردوینو Uno
0 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
0 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32243207

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم