مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد
دوست داشتن

پروژه دماسنج تلفنی بر پایه SIM800L و برد آردوینو

مرجع:
DKP - 40765
DKP - 40765
نام تجاری:
موجودی: 98

در نظر داشته باشید این کالا فقط پروژه به همراه سورس کد است و پس از خرید امکان دانلود فراهم است. 

ادامه مطلب
169,000 تومان
توضیحات

کیت اعلام دماسنج تلفنی بر پایه SIM800L

علمکرد کیت دماسنج تلفنی بر پایه SIM800l به این صورت است که از راه دور و به کمک تماس صوتی، میزان دما و رطوبت محیط اعلام می‌شود. بنابراین در این پروژه جهت ایجاد مکالمه تلفنی، نیاز به یک ماژول مخابراتی سیم کارتی دارد. در کنار این، پس از برقراری تماس تلفنی، میزان دما و رطوبت محیط از طریق تماس خوانده می شود. جهت خواندن میزان دما و رطوبت، نیاز به یک ماژول پخش صدا داریم. در این ماژول فایل های صوتی مربوط به اعداد ذخیره شده و هنگام تماس خوانده می شوند. البته واضح است که میزان دما و رطوبت محیط از طریق سنسور مربوطه خوانده می شود. برای کنترل این موارد و اجرای فرامین مد نظر ما در زمان مناسب، نیاز به یک برد پردازشگر مرکزی داریم. به همین منظور از قطعات زیر در پروژه استفاده می کنیم.

 

عملکرد ماژول SIM800L

 ماژول SIM800L یک ماژول GSM/GPRS محبوب و گسترده‌ی استفاده است که برای ارتباط در برنامه‌های مختلف طراحی شده است. این ماژول پشتیبانی از باندهای GSM چهارگانه را فراهم می‌کند، به این معنی که می‌تواند بر روی چهار باند فرکانسی مختلف (850/900/1800/1900 مگاهرتز) عمل کند. این امکان را به ارتباط با شبکه‌های سلولی در سراسر جهان می‌دهد. SIM800L قادر به ارسال و دریافت پیامک‌ها است و همچنین می‌تواند با تماس‌های صوتی نیز سر و کار داشته باشد.

با استفاده از دستورات AT (مجموعه دستورات AT) از طریق رابط UART کنترل می‌شود. این دستورات به شما امکان می‌دهند تا با ماژول تعامل کنید و عملکردهای آن را کنترل کنید. برای دسترسی به خدمات شبکه‌های سلولی، این ماژول به یک کارت SIM معتبر نیاز دارد. این ماژول با ولتاژ ۳.۴ تا ۴.۴ ولت DC عمل می‌کند و برای عملکرد پایدار، نیاز به تامین مناسب برق دارد.

 

ماژول SIM800L با استفاده از دستورات AT (AT commands) کنترل می‌شود.

  • راه‌اندازی ماژول:AT
  • بررسی وضعیت آماده‌به-ارسال (Ready to Send - RTS):AT+CSQ
  • تنظیم حالت انتقال داده (GPRS):AT+SAPBR
  • ارسال پیامک:AT+CMGS
  • دریافت پیامک‌ها:AT+CMGL
  • برقراری تماس صوتی:ATD
  • پاسخ‌گویی به تماس ورودی:ATA
  • قطع تماس:ATH
  • دریافت وضعیت شبکه:AT+CREG
  • تنظیم وضعیت کدک‌های صوتی (کیفیت صدا):AT+CBST

 

عملکرد ماژول DF mini Player

ماژول DF Mini Player یک ماژول پخش کننده موزیک کوچک و قابل حمل است که توسط شرکت DFRobot تولید می‌شود. این ماژول برای پخش فایل‌های صوتی مانند MP3 و WAV از کارت‌های حافظه microSD طراحی شده است. با اتصال این ماژول به سیستم‌های مختلف می‌توانید به راحتی موزیک را پخش کنید و از امکانات کنترل پخش آن بهره‌مند شوید.این ماژول قادر است فایل‌های صوتی با فرمت‌های MP3 و WAV را از کارت‌های microSD پشتیبانی کند.ماژول DF Mini Player از پروتکل دستورات سریال برای کنترل و پخش موزیک استفاده می‌کند. ارسال دستورات ساده از طریق پورت سریال (میکروکنترلر یا آردوینو) می‌تواند پخش، توقف، مکث، تغییر قطعه را انجام دهد.

بررسی پایه های df mini player

 

عملکرد سنسور دما رطوبت DHT11

سنسور DHT11 یک سنسور دما و رطوبت دیجیتال است . این سنسور در پروژه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دما و رطوبت محیط را اندازه‌گیری کند.سنسور DHT11 با استفاده از یک ترمیستور دما را اندازه‌گیری می‌کند. این ترمیستور تغییرات مقاومت خود را با تغییر دما تجربه می‌کند. مدار الکترونیکی سنسور این تغییرات مقاومت را به مقادیر دیجیتال تبدیل می‌کند.سنسور رطوبت همچنین تغییرات مقاومت خود را با تغییرات رطوبت محیط تجربه می‌کند و مدار الکترونیکی سنسور این تغییرات را به مقادیر دیجیتال تبدیل می‌کند.

 

عملکرد کیت دماسنج پیامکی با آردوینو

در این پروژه به طراحی و پیاده سازی سیستم پخش صوتی دما و رطوبت محیط، از طریق تماس تلفنی پرداختیم. به کمک این سیستم شما می توانید میزان دما و رطوبت محیط را طی تماس تلفنی، بشنوید. بدین ترتیب از راه درو و بدون هیچ محدودیت فاصله ای، می توانید میزان دما و رطوبت محیط را بسنجید. در این آموزش به کمک ماژول سیم کارت تماس تلفنی را برقرار می کنیم. سپس به کمک ماژول DF PLAYER حین تماس صوتی، دما و رطوبت خوانده شده از سنسور DHT را پخش خواهیم کرد. برد آردوینو UNO نیز به عنوان هسته پردازشی در این پروژه به کار رفته است.

 

چند سوال متداول

برای استفاده از کیت نیاز به دانش برنامه نویسی داریم؟

  • بله تا حدودی بایستی به مباحث مقدماتی سی پلاس پلاس در نرم افزار آردوینو مسلط باشید.

راه اندازی کیت به چه صورت است؟

  • تمامی آموزش های لازم جهت کدنویسی و اتصالات در فایل پی دی اف در اختیار کاربران قرار میگیرد.

رنج سنی استفاده از کیت در چه بازه ای است؟

  • تمامی افراد قادر به راه اندازی کیت هستند اما در کل رنج سنی استفاده از کیت بین 9 تا 70 سال است.

آیا پس از خرید و اجرای آموزش، اگر مشکلی داشتیم، شامل پشتیبانی است؟

  • بله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا آموزش کامل در فایل PDF در دسترس شما باشد، اما در صورت بروز مشکل و سوال از طریق پرتال پشتیبانی میتوانید اقدام کنید.

 

اقلام لازم

این پروژه فقط فایل سورس کد به همراه آموزش است و هیچ کدام از اقلام زیر همراه آن نیست. ولی برای راه اندازی پروژه، اقلام زیر را نیاز دارید. 

  • کابل فلت
  • برد بورد
  • برد آردوینو UNO
  • ماژول SIM800L
  • آداپتور 12 یا 9 ولت 2 آمپر
  • مقاومت یک کیلو اهمی
  • ماژول کاهنده ولتاژ LM2596
  • سنسور DHT11
  • ماژول MP3 سریالی

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
DKP - 40765
نظرات
بدون نظر
سوالات متداول
    در ساخت این پروژه از برد اردوینو استفاده شده است یا میکرو کنترل باید فقط تهیه کرد؟

    این پروژه برپایه آی سی میکرو AVR طراحی شده است. لیست اقلام مورد نیاز برای اجرا پس از خرید به همراه فایل سورس کدها در اختیار شما قرار میگیرد.


    برنامه نویسی در محیط ARDUINO IOT CLOUD به چه صورته؟

    پلتفرم ARDUINO IOT CLOUD از چه بردهای میکروکنترلی پشتیبانی میکنه؟

    IFTTT چیه و در پروژه های IOT چه نقشی داره?

     مایکروپایتون (MicroPython) چیه و در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیره؟

    از کدام پلتفرم های IOT برای پروژه هامون استفاده کنیم؟

خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
محصولات مرتبط
2,500,000 تومان
در این کیت 5 مدار آموزشی کنترل سطح مخزن آب ،آبیاری خودکار گل و باغچه ،دزدگیر منزل ،تهویه خودکار ،لامپ هوشمند بصورت کاردستی الکترونیک برای دانش آموزان و بدون نیاز به لحیم کاری و تجهیزات خاص به همراه DVD آموزش ویدئویی...
7,800,000 تومان
ماکت یک کیت مونتاژ شده مجموعه کامل و آماده جهت آموزش و یادگیری هوشمندسازی منازل و ساختمانهاست، با استفاده از اپلیکیشن بلوتوث موبایل سنسورهای ماکت را فعال میکنید و عملکرد هر ماژول بصورت آلارم هشدار بازر یا نمایش بر روی...

فهرست

تماس با دانشجو کیت

ساعت تماس همه روزه از 9 صبح تا 5 عصر (بجز روزهای تعطیل) البته فروشگاه ما به صورت آنلاین است و می‌توانید خریدتان را انجام دهید. اما اگر سوالی داشتید که به تماس تلفنی نیاز داشت، فقط در ساعت‌های اعلام شده در خدمتیم.

021-88857245

021-88856524

031-32211313

 

شماره روبیکا و ایتا، فقط پیام، پاسخ به سوالات قبل از خرید و دریافت تصاویر کالاها

09375076606

 

ارسال سریع تهران (تحویل همان روز)

تمامی شهرهای ایران با پست

بخش قوانین ارسال و قوانین خرید را مطالعه کنید.

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم